۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۹۰۷
مدیر عامل بنیاد اندیشه اسلامی خبر داد؛

ویژه‌نامه «اصول فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری» منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شماره‌های آینده نشریات «الوحده»، «اکو آو اسلام» و «لومساژ» خود را به انتشار ویژه‌نامه «اصول فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» اخنصاص داده است.
احمد نثاري، مديرعامل بنياد انديشه اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا یه نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد نثاری، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی، با اعلام این که شماره‌های آینده نشریات «الوحده»، «اکو آو اسلام» و «لومساژ» خود را به انتشار ویژه‌نامه «اصول فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» اخنصاص داده است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در بیست‌وششمین سالگرد ارتحال امام (ره) محورهایی را تحت عنوان تبیین شخصیت و جایگاه امام(ره) مشخص کردند و نسبت به نحله‌هایی که در خصوص ابعاد شخصیتی امام(ره) سخنانی غیر واقعی طرح می‌کنند، هشدار دادند.


وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین نسبت به اینکه برخی بخواهند دیدگاه امام(ره) را مثلاً به لیبرال‌دمو‌کراسی سوق دهند، احساس خطر کردند و خواستار آن شدند تا دستگاه‌های فرهنگی دیدگاه‌های حقیقی امام(ره) را تبیین و مطرح کنند.


نثاری، گفت: بنابراین در این چارچوب تلاش کرده‌ایم با انتشار این ویژه‌نامه دیدگاه‌های نظری و فکری امام (ره) راجع به انقلاب، حکومت و نظام و جمهوری اسلامی را تبیین کنیم. انتشار این ویژه‌نامه می‌تواند موجب آشنایی بیشتر مخاطبان خارجی با آرمان‌های انقلاب، شود.


وی اظهار کرد: این ویژه‌نامه در قالب گفت‌وگو، یادداشت و مقاله در نشریات «الوحده» (عربی)، «اکو آو اسلام» (انگلیسی) و «لومساژ» (فرانسه) منتشر خواهد شد و ترجمه مطالب به زبان اردو نیز در حال انجام است.


مدیر عامل بنیاد اندیشه اسلامی ادامه داد: سرفصل‌ها و محورهای نه‌گانه این ویژه‌نامه عبارتند از: ماهیت و چارچوب نظری انقلاب اسلامی، منظومه فکری امام خمین (ره)، دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره نظام لیبرال دموکراسی و آینده آن، مهم‌ترین چالش‌های اصلی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در داخل و خارج از کشور، ارزیابی تأثیر انقلاب اسلامی بر نهضت‌های مقاومت، نقش و جایگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مدیریت بحران‌ها، زمینه‌های رشد و تکامل امت واحده، اصول فکری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی و همچنین خاورمیانه جدید و جایگاه ایران.


نثاری، در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این بنیاد برای تهیه مطالب نشریات بین‌المللی خود از نویسندگان و اندیشمندان کشورهای هدف بهره می‌برد، گفت: بیش از 60 درصد از نویسندگان ما از اندیشمندانخارج از کشور انتخاب می‌شوند که تجربه موفقی است و به همین دلیل مجلات ما می‌توانند در جامعه هدف به زبان آن جامعه تعیین مسأله کنند و حرف بزنند و تأثیر بگذارند. در کنار آنها تعدادی از اندیشمندان داخلی هم که دارای نگاه بین‌المللی هستند، مقالات نشریات بنیاد اندیشه اسلامی را تهیه می‌‌کنند./998/د101/ف

ارسال نظرات