۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۲۵۲۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

حب دنیا علت انحطاط اخلاقی جامعه و جنایات تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: تعلق و وابستگی به دنیا، خطرنـاک‏ ترین بیمـاری و مهم‏ترین آفتی است که نهج البلاغه نسبت به آن هشدار می‏دهد.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ظهر امروز در مسجد جامع کاشان گفت: حب دنیا، علت انحطاط و سقوط اخلاقی جامعه و عامل تمام جنایات بشریت در طول تاریخ است.

 

وی با اشاره به اینکه تعلق و وابستگی به دنیا، خطرنـاک ‏ترین بیمـاری و مهم‏ترین آفتی است که نهج البلاغه نسبت به آن هشدار می‏دهد، گفت: اگر حب دنیا نبود، خانه صدیقه طاهره(س) آتش نمی گرفت، فرق امام علی(ع) مظلومانه در محراب شکافته نمی شد، واقعه عاشورا رخ نمی داد و در دوره کنونی کشتار مردم بی دفاع یمن و فلسطین اتفاق نمی افتاد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با استناد به آیه هفتم سوره سجده در خلقت آفرینش افزود: مذمت دنیا در کلام امیرمؤمنان(ع) هرگز متوجه جهان آفرینش نیست، زیرا همه چیز بر پایه‏ خیر، حکمت و حسن و غایت آفریده شده است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: اگر در نهج البلاغه بر مذمت دنیا اشاره شده، تمایلات طبیعی و فطری نیست، بلکه مقصود، وابستگی به امور مادی و دنیوی و در اسارت آن‏ها بودن است که خود، توقف، رکود، سکون، نیستی و باز ایستادن از حرکت است زیرا با نظام تکاملی آفرینش معارض می‌باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به تلاش امیرمؤمنان(ع) برای به وجود آوردن جامعه آرمانی یاد آور شد: علت گلایه حضرت و این که می فرماید ای کاش بین من و شما فاصله زیادی بود و ای کاش شما را نمی دیدم، برای این است که حقایقی که باید در جامعه آرمانی مورد نظر حضرت دیده شود، دیده نشد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دوازده صفت مورد اشاره امیرمومنان برای رسیدن به جامعه آرمانی گفت: یکی از دوازده صفات مورد نظر آن حضرت برای جامعه آرمانی صغر الدنیا فی عینه یعنی کوچک شمردن دنیا در چشم مردم است.

 

وی افزود: در جامعه امروز نیز فاصله زیادی با مدینه فاضله و جامعه آرمانی مورد نظر امام علی(ع) مشاهده می شود چرا که اگر دنیا در چشم مردم کوچک شمرده می شد، شاهد اختلاس در بعضی اماکن دولتی و خصوصی نبودیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آور شد: اگر شیعه واقعی و محب امیرمومنان هستیم باید نگرانی آن حضرت را برطرف کرده و انتظارات ایشان را برای به وجود آوردن جامعه آرمانی تحقق ببخشیم.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: بر اساس آنچه از روایات برداشت می شود، غیرت دینی داشتن، توجه به ایتام و فقرا، هم نوع گرایی، بی تفاوت نبودن، دفاع از دین و ارزش های اصیل اسلامی همه از صفات جامعه آرمانی است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات