۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۲۲۱۸
امام جمعه نور:

شب های قدر فرصتی برای تعالی حقیقی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که شب های قدر فرصتی برای تعالی و تکامل انسان است، گفت: اوج این عظمت را می توان در شب قدر مشاهده کرد که قرآن آن را برتر و بهتر از هزار ماه دانسته است.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور، امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان شهرستان نور، گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم که انسان باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد.


وی با بیان این که انسان باید در ماه مبارک رمضان اصول و دستورات روزه داری را به نحوی شایسته عمل کند، بیان داشت: روزه داری آداب خاص خود را  دارد که انسان باید در این مسیر ارزشمند به نحوی شایسته قدم بردارد.


امام جمعه نور با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان ارزشمندترین مقطع زمانی در طول سال است، خاطرنشان کرد: خداوند منان روزه داری را بر مسلمانان واجب کرده است که باید در این مسیر نورانی به نحوی شایسته قدم برداشته و تعالیم والای دینی را انجام دهیم.


حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: بر اساس احادیث نبوی هر عبادت در این ماه ثواب هفت صد برابر نسبت به سایر ماه‌ها دارد که انسان باید تلاش کند تا از ظرفیت های معنوی این ماه نورانی به نحوی شایسته استفاده کند.


وی با بیان این که شب های قدر فرصتی برای تعالی و تکامل انسان است، گفت: اوج این عظمت را می توان در شب قدر مشاهده کرد که قرآن آن را برتر و بهتر از هزار ماه دانسته است.

 

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: شناخت اهمیت و ارزش این ماه برای آمادگی روحی بسیار ضروری  بوده که علاوه بر عبادت سازنده و موثر در این ماه نیازمند دانستن احکام آن است تا فرد مسلمان با آگاهی از احکام فقهی و شرعی بتواند در کنار روزه گرفتن از برکات معنوی آن نیز بهره‌مند شود.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است، گفت: ارزش بخشیدن به این ماه نورانی باید در برنامه های هیئات مذهبی و مساجد صورت گرفته و اهتمام شایسته ای در این راستا وجود داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: هیأت های مذهبی و ومداحان باید هوشیاری لازم را داشته باشند تا از آسیب ها به خصوص در شب های قدر جلوگیری به عمل آمده و برنامه هایی که برگزار می شود در راستای ارتقای معنویت باشد.

 

امام جمعه نور با تاکید بر این که تقوامحوری امری ارزنده و والا بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: انسان باید نسبت به انجام اعمال نیکو و شایسته قدم برداشته و از گناهان دوری کند که زمینه ساز سعادت و رستگاری او می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات