۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۱۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

رمضان فرصتی خاص برای روی آوردن افراد به معنویات و ارتباط با خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این‌که ماه رمضان، ماه عبادت و بندگی خدا، ماهی همراه با برکت و رحمت و مغفرت به فرموده پیامبر گرامی اسلام است، گفت: ایام ماه مبارک رمضان فرصتی خاص برای روی آوردن افراد به معنویات و انس با قرآن و دعا و راز و نیاز با خدا است.
عبدالرضا سروستاني

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان، ماه عبادت و بندگی خدا، ماهی همراه با برکت و رحمت و مغفرت به فرموده پیامبر گرامی اسلام است.


وی به خطبه پیامبر اسلام در رابطه با این ماه اشاره کرد و بیان داشت: حضرت محمد(ص) می فرمایند «ماه رمضان، ماه رحمت است و با فضیلت ترین ماه از سایر روزها و ماه های دیگر سال است».


 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ماه رمضان، ماه ضیافت الهی و ماه نزول قرآن است، اظهار داشت: این ماه یک فرصت طلایی برای انسان است و سفره الهی در این ماه مبارک گسترانده شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیدایش شبکه های اجتماعی و ارتباطی، تلفن همراه و وقت گذرانی در این فضاها و توجه به اهمیت و ارزش زمان و اوقات ماه مبارک رمضان، مردم به چه صورت باید عمل کنند، گفت: در دنیای امروز هر روز شاهد گسترش فعالیت های مختلفی در عرصه رسانه و شبکه های اجتماعی هستیم.

 

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی امروزه به وسیله تلفن های همراه قابل رصد هستند و از مسائل تکنولوژی روز و جامعه جهانی است؛ در این مسیر باید تلاش کنیم فعالیت های اجتماعی گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: شبکه های اجتماعی از یک طرف می تواند وسیله سقوط افراد در عرصه اجتماعی و فردی شود و از طرف دیگر می تواند عامل پیشرفت و ارتقاء یک جامعه به شمار آید و باید با هوشیاری و توجه بر این امر مهم فرهنگ سازی کنیم و محدودیت ها و قابلیت های استفاده از شبکه های اجتماعی را کارشناسی کرده و به افراد جامعه بشناسانیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ایام ماه مبارک رمضان فرصتی خاص برای روی آوردن افراد به معنویات و انس با قرآن و دعا و راز و نیاز با خدا است.


وی افزود: در این ماه باید از این فرصت به دست آمده استفاده برد و محدودیت ها و قابلیت های این ماه را شناخت و درک کرد و سعی شود این فرصت را اختصاص به ایام ماه مبارک رمضان دهیم؛ برخی موضوعات در شبکه های اجتماعی پخش می شود که وقت افراد به وسیله آن از دست می رود تا جایی که فرد دیگر نمی تواند از معنویات و فرصت پیش آمده در این ماه استفاده مناسب را ببرد.


حجت الاسلام سروستانی همچنین گفت: افراد باید از این فرصت در ماه مبارک رمضان برای شرکت در محافل انس با قرآن و دعا، حضور در مساجد و محافل دینی به خوبی و به نحو احسن استفاده ببرند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که دقت در فضائل این ماه مبارک چقدر می تواند در سبک زندگی مؤثر باشد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در همه ابعاد روی افراد و جامعه تأثیر دارد یکی از تأثیرات ماه رمضان بر روی جامعه و اجتماع است، حضور مردم در مصلاهای نمازجمعه و اماکن مذهبی و دینی و برگزاری جلسات قرآن و تفسیر آن در این ماه یک فضای معنوی را حاکم کرده است.


وی افزود: حلقه خانواده ها و سفره های افطار گسترده تر می شود و حضور خانواده ها در کنار همدیگر پررنگ تر احساس می شود؛ یکی از اثرات اجتماعی در این ماه آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و مردم بیشتر در محافل و مساجد شرکت دارند.


حجت الاسلام سروستانی ابراز داشت: نگرش انسان و عملکرد وی مازاد روزمرگی او است و یکی از درس هایی که روزه به ما می دهد این است که اراده انسان در این ماه تقویت می شود؛ انسان در این ماه احساس تشنگی می کند، دسترسی به آب دارد ولی نمی نوشد یا می تواند به مسافرت برود ولی در این ماه مسافرت نمی رود؛ پیام روزه همین است که اراده انسان را قوی می سازد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشره به اینکه روزه در سبک زندگی اسلامی و در خانواده روزه تأثیر دارد و یکی از اثرات آن وقت شناسی است، بیان داشت: شخص روزه دار می داند چه موقع زمان افطار فرا می رسد مشغول خوردن شود و چه زمان دست از خوردن بردارد.


روزه درس انسان دوستی و کمک به هم نوع و انفاق به ما می دهد
وی یکی از درس های روره چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی دانست، و اظهار داشت: انسان چشم به انواع خوردنیها می اندازد ولی به یاد گرسنگی و تشنگی مظلومان و گرسنگان می افتد و تحمل می کند؛ روزه درس انسان دوستی و کمک به هم نوع و انفاق را به ما یاد می دهد. نگرش انسان به خدا و بندگی او و توجه به معنویات به جای مادیات و انس با قرآن و داشتن اخلاق اجتماعی و کنترل هواهای نفسانی، چشم و زبان و اعضا و دوری از گناه درس هایی است که در ماه مبارک رمضان می آموزیم.


حجت الاسلام سروستانی در ادامه به برکاتی که در سایه انس با قرآن به دست می آید اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است ماهی است که همگان به سمت خدا و انس با آیات و کلام خدا پیدا می کنند؛ باید به قرآن اهمیت ویژه ای داده شود تدبر در آیات قرآن و درک مفاهیم و توجه به تفسیر آیات آن ضمن یادگیری و آموزش قرآن نکاتی است که باید به آن توجه داشت.


وی افزود: باید زندگی ها قرآنی شود زیرا قرآن ظرفی است از یک منبعی الهی و آسمانی نشأت می گیرد و انسان به آن معرفت پیدا کند؛سیاست و جامعه شناسی، اقتصاد، اخلاق و محبت وجود دارد هنر و داستان و موضوعات امروز را می توان در قرآن جست و جو کرد و از این منبع الهی استفاده کرد.


حجت الاسلام سزوستانی بیان داشت: اکنون فعالیت های قرآنی زیادی در کشور انجام گرفته است مراسم ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان از برنامه هایی است که با همت سپاه امام صادق(ع) برگزار می شود.


وی ادامه داد: شرکت اقشار مختلف در مراسم ترتیل خوانی قرآن و توجه به تفسیر آیات قرآن یکی از حلقه های الهی و معنوی و از برکاتی است که در ماه مبارک رمضان و در سطح استان به وجود آمده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به مهم‌ترین برنامه های اداره کل تبلیغات استان در این ماه گفت: هم اکنون سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در دستگاه ها و کانون های مساجد کلاس های آموزش قرآن برگزار می کند همچنین برنامه های حفط قرآن و ترجمه و مفاهیم آن در کلاس های مختلف برگزار می شود./833/ت301/ح

ارسال نظرات