۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۷۲۱۰۲
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

بهترین توشه برای انسان تقوای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: خداوند در ابتدای سوره حج همه انسان ها را به تقوای الهی دعوت می‌کند، از این رو انسان باید از خداوند متعال بترسد، چرا که بهترین توشه برای انسان تقوای الهی است و اگر تقوا و خداترسی در انسان نباشد، اعمال نیک در او تأثیر نمی کند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که قرآن آب را مایه حیات دانسته است، گفت: خداوند با نزول رحمت آسمانی آب را بر ما ارزانی می دارد و ما نیز باید با صرفه جویی آب، استفاده از این نعمت الهی را برای همه میسر کنیم.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما آسمان را به عنوان سقف برای زمین قرار دادیم تا از آسیب های بسیاری جلوگیری کند، از این رو خداوند با آفرینش آسمان ما را از گرما و سرمای زیاد و اشعه های آسمانی در امان نگه داشته است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که نمرودیان حضرت ابراهیم را در آتش گذاشته و ایشان با توکل به خدا از آتش نجات پیدا کرد، از این رو انسان باید بداند با توکل به خداوند از شر در امان می ماند، گفت: امام صادق(ع) می فرماید به دستور خداوند آتش به قدری سرد شد که دندان های حضرت ابراهیم سرمای آن را احساس کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: خداوند در ابتدای سوره حج همه انسان ها را به تقوای الهی دعوت می کند، از این رو انسان باید از خداوند متعال بترسد، چرا که بهترین توشه برای انسان تقوای الهی است و اگر تقوا و خداترسی در انسان نباشد، اعمال نیک در او تأثیر نمی‌کند.

 

وی با اشاره به این که درختان، چهارپایان، کوه ها و تمام موجودات به سوی خداوند سجده می کنند و انسان نیز باید برای خداوند سجده کند گفت: انسان در صورت سجده خدا از الطاف الهی برخوردار می شود، چرا که سجده مخصوص خداوند است و خداوند خالق تمام موجودات است.

 

وی یادآورشد:  امام صادق(ع) به شخصی که از زندگی خود شکایت و ناراحتی داشت فرمود، در حال سجده دعا کن، که بهترین حالت دعا کردن در حالت سجده و خضوع و خشوع است.

 

دفاع از دین، صِرف شعار دادن نیست

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در آیه 40 سوره حج آمده است کسی که خداوند را یاری کند، خدا او را یاری خواهد کرد و کسی که دین خدا را رها کند، خدا او را به حال خود رها خواهد کرد، گفت: حمایت از دین خدا تنها با شعار دادن نیست، بلکه هرکجا دین در خطر است، باید از آن دفاع کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: داعش به عنوان یک سرطان در منطقه به سرکوب مسلمانان مشغول است، از این رو وظیفه ما در این زمان کمک و یاری کردن مظلومان است.

 

وی با اشاره به این که برخی در زمینه قرآنی ریالی هزینه نمی کنند، اما برای موضوعات غیر ضروری هزینه های هنگفتی انجام می دهند، گفت: دشمن دلارهای خود را در جهت از بین بردن مذهب تشیع و دین اسلام هزینه می کند، بنابراین ما نیز باید برای حفظ دین خود تا حد توان باید هزینه کنیم.

 

حجت الاسلم عباسی گفت: سخنران با سخنرانی خود، مبلغ با تبلیغ دین، پولدار با هزینه کردن و هر شخصی در هر زمینه ای که توان دارد باید برای تبلیغ دین مبین اسلام تلاش و هزینه کند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات