۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۷۱۵۵۶

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ دیدار اساتید و طلاب حوزه علمیه با خانواده سه شهید روحانی والامقام، برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرستان نهاوند و توزیع غذای گرم در میان نیازمندان شهرستان صحنه برخی از عناوین اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شامگاه گذشته جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با خانواده شهیدان روحانی والامقام، سیروس خطرایه، مسعود سیاه چاهی و حمیدرضا سیاه چاهی دیدار کردند.


حجت الاسلام مهدی موسوی، از اساتید حوزه اعزامی از قم با حضور در این مراسم عنوان داشت: همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا هستیم و افتخارات کسب شده کنونی در عرصه های مختلف به برکت خون پاک شهدا است.


وی ادامه داد: خون شهدای والامقام و صبر و بردباری خانواده های این عزیزان، سبب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان شده است.


استاد حوزه با بیان اینکه شهدا ولی نعمتان ما هستند، تصریح کرد: شهدای روحانی با حضور خود در جبهه های نبرد، فریضه خود را به نحو احسن به انجام رساندند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فضیلت خانواده شهدا، خاطرنشان کرد: تربیت چنین فرزندانی و تقدیم آن ها به انقلاب اسلامی، نشان از روح والای پدران و مادران شهدا دارد و نقش آفرینی آن ها در پیروزی انقلاب، از نقش فرزندانشان کمتر نیست.


گفتنی است، شهید سیروس خطرایه در سال 1365 به شهادت رسید و شهید مسعود سیاه چاهی در سال1364 به درجه مفقود الاثری نائل آمد.


شایان ذکر است شهید حمیدرضا سیاه چاهی از جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس بود که در سال 1367 به یاران خود پیوست و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در شهرستان نهاوند

حجت الاسلام احمد رضا خزایی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،  از برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و عنوان داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده علی بن موسی (ع) شهرستان نهاوند برپا شد.


حجت الاسلام خزایی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی به خصوص برپایی محافل انس با قرآن به همت اداره اوقاف و امور خیریه و همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.


مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان داشت: برگزاری جلسات تفسیر، ترتیل و حفظ قرآن کریم از برنامه های دیگر این محافل است که در پایان به افرادی که در این زمینه ها منتخب شناخته شوند جوایزی اهدا می شود.


وی در پایان ابراز کرد: با سخنرانی امام جمعه شهرستان نهاوند مخاطبان و عموم مردم از برکات این مراسم بهره بیشتری خواهند برد.

 

توزیع غذای گرم میان نیازمندان شهرستان صحنه

به همت اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین شهرستان صحنه بیش از 200 پرس غذای گرم بین نیازمندان و فقرای شهرستان صحنه توزیع گردید.

کیومرث رحمتی پور مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) هرسین با حضور در برنامه توزیع غذای گرم بین فقرا و نیازمندان این شهرستان بیان داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان این کار خداپسندانه اجرایی شد و امید است که در طول سال نیز به فکر فقرا باشیم و همواره از آن ها حمایت کنیم.


وی در پایان ابراز کرد: در سال 93 نیز برنامه اطعام نیازمندان نیز اجرایی شد و در سال 94 این کار خداپسندانه با برنامه و نظم بهتری برگزار شد که بیش از 200 پرس غذا بین نیازمندان این شهرستان توزیع کردید./857
/پ203/ح

ارسال نظرات