۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۱۴۱
با قرائت قاری برتر جهان اسلام؛

طرح قرآنی «شمیم وحی» در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان کرسی های تلاوت قرآن کریم با عنوان «شمیم وحی» با قرائت حامد شاکرنژاد، قاری برتر جهان اسلام در مساجد بجنورد برگزار شد.
طرح شميم وحي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز، همزمان با ماه مبارک رمضان، کرسی های تلاوت قرآن کریم با عنوان «شمیم وحی»، با حضور قاری ممتاز بین المللی، حامد شاکرنژاد ملقب به فخرالقرا در مسجد آل شیخ و مسجد اهل سنت محمدرسول الله(ص) بجنورد برگزار شد.

 

در این محافل با حضور جمع کثیری از مردم، مسؤولان و علاقه مندان به کلام وحی، آیات کلام الله مجید از سوی این قاری برجسته جهان اسلام و نیز قاریان جوان استان خراسان شمالی تلاوت شد.

 

حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز بین اللمی در این مراسم، اظهار کرد: بهترین راه برای رسیدن به آرامش واقعی تلاوت و انس با قرآن است به همین دلیل نیز خداوند فرموده است: «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ تنها با یاد خدا دل ها آرامش پیدا مى‏کند».

 

وی اضافه کرد: مؤمنان می توانند با تلاوت و انس با قرآن کریم دل و روح خود را آرام کرده و وقتی تک تک افراد جامعه با استفاده از قرآن در باطن خود به آرامش واقعی برسند، بدون شک جامعه نیز نورانی خواهد شد.

 

شاکرنژاد افزود: قرآنی که خداوند در سوره حجر فرموده آن را نازل کرده و حفظ خواهد کرد، بدون شک اگر در سینه افراد و بطن جامعه ای جاری و ساری باشد آن افراد و جامعه را نیز از گزند بلایای دنیوی اخروی مصون می دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح قرآنی شمیم وحی، خاطرنشان کرد: این طرح ملی همزمان با ماه مبارک رمضان امسال با همکاری کاروان نور و با هدف ترویج قرآن، برپایی کرسی‌های تلاوت، سرکشی به محرومان و تکریم خانواده های معظم شهدا در 15 استان کشور اجرا می‌شود.

 

شاکرنژاد اضافه کرد: در سفرهای مزبور افزون بر برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم، بازدیدهایی نیز از مناطق محروم شهرستان های مختلف استان های میزبان کاروان نور، با هدف کمک به نیازمندان هر منطقه صورت می گیرد.

 

به گفته وی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محبوسان مالی، بازسازی مساجد، تأمین کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و جهیزیه زوج های نیازمند و غیره برخی دیگر از برنامه های طرح قرآنی شمیم وحی است که در 15 استان کشور برگزار می شود.

 

این قاری بین المللی با اشاره به این که طرح قرآنی شمیم وحی تاکنون در استان های مختلف کشور با استقبال فراوان مردم مؤمن و دیندار ایران اسلامی برگزار شده است، افزود: نخستین دوره این طرح قرآنی در بندرعباس برگزار شد و پایان بخش آن در ماه رمضان امسال نیز برگزاری طرح شمیم وحی در تهران خواهد بود.

 

شاکرنژاد با بیان این که البته بعد از اتمام ماه مبارک رمضان نیز فعالیت های طرح شمیم وحی و سفرهای استانی کاروان نور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: علاقه مندان به آموزش تلاوت قرآن کریم می‏توانند با ثبت ‏نام در دبیرخانه طرح شمیم وحی از خدمات آموزش حضوری و مجازی قرآن کریم زیر نظر اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم کشور بهره مند شوند.

 

گفتنی است، طرح شمیم وحی به عنوان طرح کرسی های تلاوت با هدف آشنایی نسل جوان با کلام الله مجید در قالب کرسی های تلاوت در استان های مختلف کشور برگزار می شود که در قالب این طرح، قاریان ممتاز کشور با حضور در استان ها، شمیم دل انگیز آیات وحی الهی را عطرافشانی می کنند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات