۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۷۰۹۶۳
صبح امروز؛

طرح من سربازم در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طرح من سربازم صبح امروز به همت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز بوشهر در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
برگزاري طرح من سربازم در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، طرح من سربازم  صبح امروز به همت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز بوشهر در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به علت آغاز طرح در ایام سالروز وفات حضرت ام‌المؤمنین خدیجه کبری(س) گفت: برای همه ما حضرت خدیجه یک الگوی واقعی است، ارزش و جایگاه حضرت خدیجه به ثروت او نیست، ارزش ایشان به سرباز بودن و در خدمت بودن ولی زمان‌شان است، این مقام خدیجه کبری(س) است که ایشان را الگو و ممتاز می‌کند.

 

این طلبه جوان ادامه داد: حوزه علوم اسلامی محل تجمع خواص جامعه است، محل تجمع خواص دانشجو است، محل تجمع کسانی است که در فضای پیرامونی خویش دارای اثرگذاری و نقش آفرینی فعال و اثرگذار هستند، کسانی که صاحب فکر، دغدغه و اندیشه‌اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با تقدیر و تشکر از توجه و حضور گرم دین پژوهان در این جلسه چنین بیان کرد: یکی از برنامه های مهم حوزه علوم اسلامی جذب فعال است که برای محقق شدن این مهم به مدد و یاری همه دین پژوهان نیاز مبرم وجود دارد و جهت جذب دانشجویان نخبه و اثرگذار سطح شهر بوشهر برای ترم مهر سال تحصیلی 95-1394 بایستی یک همکاری و تعامل خوبی بین دین‌پژوهان و حوزه علوم اسلامی صورت پذیرد.

 

حجت‌الاسلام طاهرزاده، طلبه جوان و مبلغ فعال در عرصه مباحث فرهنگی ـ اجتماعی در این مراسم پیرامون عظمت حضرت خدیجه(س) در نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) مطالبی را مطرح کرد.

 

وی گفت: بنده در مقابل خدا وظیفه‌ای دارد، خدا این وظیفه را اطاعت محض از خود و پیامبر و اولی الامر منکم معرفی می‌کند؛ اطاعت کردن خدا یعنی عمل کردن به قوانینی که خدا وضع کرده است، یعنی در مقابل قانون(فقه) بگوییم چَشم و قانون مدار باشیم، بندگان صالحی چون حضرت خدیجه(س) و جناب سلمان به علت اینکه این وظیفه یعنی اطاعت را به بهترین شکل انجام دادند و در یک کلام سرباز حقیقی بودند عزیز و ماندگار شدند.

 

حجت‌الاسلام طاهرزاده خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت خدیجه نه به خاطر بذل مال فراوان بود، که البته همین خود یک فضیلت است، بلکه به خاطر اطاعت کردن محض از ولی خدا یعنی وجود مقدس رسول الله(ص) بود./833/پ202/ح

ارسال نظرات