۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۹۳۷
استاد حوزه علمیه:

نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش تأثیرگذار روحانیان در جبهه های نبرد، عنوان داشت: در حوزه دفاع مقدس، تقش روحانیان کمرنگ نشان داده شده است.
نقش روحانيان در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شامگاه گذشته جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه به دیدار خانواده روحانی شهید، حجت الاسلام محمدحسن محمدی رفتند.


حجت الاسلام سید مهدی موسوی، از روحانیان اعزامی از قم، با حضور در این مراسم عنوان داشت: شهدای روحانی کمتر شناخته شده اند و به نوعی باید گفت مظلوم واقع شده اند زیرا کمتر کسی باور دارد که بین اقشار مختلف کشور، قشر روحانی بیشترین شهید را تقدیم ایران عزیز کرده است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیان همواره پیشگام مبارزه با باطل در کشور بوده اند و حضور مؤثر و پررنگ آن ها در جبهه های نبرد، بسیار تأثیرگذار بود، در حوزه جنگ و دفاع مقدس نقش روحانیت کم رنگ نشان داده شد و به نوعی می توان گفت نقش روحانیت در جنگ مغفول مانده و به خوبی به آن پرداخته نشده است.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: شهدای روحانی در انقلاب و دفاع مقدس مظلومانه به شهادت رسیدند و ضرورت دارد یاد و خاطره و شرح زندگی و مبارزات، هدف مقدس و همچنین نقش الگویی آنها به جامعه امروز و نسل های آینده معرفی و تبیین شود.


وی در پایان با تقدیر از خانواده روحانی شهید، حجت الاسلام محمدحسن محمدی، اظهار داشت: نقش خانواده در شکل گیری شخصیت فرزند بسیار مؤثر است و شخصیت برجسته و متعالی شهدای انقلاب، نشان از وجود پشتوانه ای قوی به نام خانواده دارد.


لازم به ذکر است شهید حجت الاسلام محمدی در سال 65 به درجه رفیع شهادت نائل شد./857/پ202/ی

ارسال نظرات