۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۶۴۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

طرح اتحاد امامت و امارت حلال بسیاری از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم گفت: طرح اتحاد امامت و امارت که در پردیسان قم در حال اجرا است مشکل بسیاری از پرونده ها را حل کرده و از بسیاری اختلافات جلوگیری کرده است.
سيدصمصام الدين قوامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی دبیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم عصر امروز در جمع طلاب کرمانی با اشاره به طرح اتحاد امامت و امارت گفت: طرح امامت و امارت شرطی بود که برای پذیرفتن امامت جمعه پردیسان وجود داشت و اکنون در پردیسان در حال اجرا است که گزارش آن در حال آماده سازی برای ارسال به دفتر مقام معظم رهبری است.
 
وی با اشاره به چگونگی شکل گیری این طرح گفت: حجت الاسلام موسی پور استاندار سابق قم هم حجره ای بنده در مدرسه محمودیه کرمان بودند و از همان زمان این طرح در ذهن وی بود که پس از استانداری این طرح تقویت شد و به اجرا رسید و این اجرا نشان می دهد که طرح تنها ذهنی نیست.
 
وی ادامه داد: قرار شده این طرح به صورت خلاصه به 840 امام جمعه ارسال شود تا نظرشان را بدهند؛ برای برخی مدیران اسلامی نظام نیز این طرح توضیح داده شده و ابهامات آن ها پاسخ داده شده است؛ بنده از محمودیه کرمان تا معصومیه قم همواره مدیر بودم و نا امید و خسته نشدم با این که به طور فراوان استهزاء و استیضاح می کردند؛ هر انسان لازم است یک رشته را به طور مداوم ادامه دهد و بنده برای رشته خودم خلق شدم.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به طرح گفت: عصاره طرح این است که هر جا امامت باشد امارت هم باشد؛ امام جامعه باید حکومت کند مگر این که استثنا پیش بیاید؛ امارت در سه شأن، قضاوت، قانونگذاری و اجرا است و طبق این قاعده جنس امام چند نوع دارد که انواع آن امام امت، امام جماعت، امام جمعه، امام لشکر هستند؛ و هر نوع باشد جنس امام بدون امارت دارای 50 درصد از ابعاد امامت است.
 
امام جمعه پردیسان قم ادامه داد: امام خمینی و امام خامنه ای فرمانده کل قوای سه گانه هستند به این دلیل که امامت با امارت نیز یکی است و هر دوی این دو نفر امیر هستند؛ هنر شهید بهشتی تثبیت طرح ولایت فقیه بود که با جان و دل از آن دفاع می کرد و برای آن مناظره می کرد؛ مخالفان می گفتند مگر فقیه می تواند این کار ها را انجام دهد که شهید بهشتی ثابت می کرد که می تواند.
 
وی اظهار داشت: به چند امام جمعه گفتم شما نماینده ولی فقیه هستید و استاندار استان قوه مجریه شما بوده و شورای شهر شما نیز قوه مقننه شما و همچنین دادگستری و دادستانی حکم قوه قضاییه را دارد؛ نماینده ولی فقیه در عرض این مسؤولان نبوده بلکه حاکم بر این ها است؛ ما در پردیسان این طرح را پیاده کردیم که بسیار ثمر بخش بوده است.
 
دبیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: پردیسان در قم سران قوا دارد که قوه مجریه آن معاون استاندار قم بوده و قوه مقننه آن نایب رییس شورای شهر قم است؛ قوه قضاییه پردیسان نیز دادستان آن است؛ تمامی مسؤولان اطراف مساجد اعضای کابینه هر مسجد هستند و مساجد پردیسان آمار مردم اطراف خود را دارند و همچنین متخصصان هر رشته به مردم خدماتی از مشاوره تربیتی گرفته تا مشاوره حقوقی می دهند که دادستان گفت مشکل بسیاری از پرونده ها حل شده و از مسائل زیادی جلوگیری شده است.
 
وی با اشاره به چند اجرای موفق این طرح گفت: مقامات مسجد امام رضا تهران دور هم جمع شدند و مشکل اعتیاد منطقه و پارکینگ آن را حل کردند؛ مسجد هر محله ریاست آن منطقه را به عهده دارد و مقامات اطراف نیز وزرای این کابینه هستند؛ فقیه ولایت و حق حکومت دارد اما در دوران اصلاحات که به آن سیاه می گویند از اصطلاحاتی مانند نظارت و وکالت فقیه رنج می بردیم.
 
وی در پایان به تبیین کامل این طرح و پاسخ به ابهامات آن پرداخت./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
متاسفانه قم و پردیسان شده آزمایشگاه طرح های آقایان
هر کی پایلوت داره میاره تو اینجا
طرحی که سرو ته نداره و هنوز اجرا نشده یه عده طرفدار متعصب ایشون رو انداخته به جان ائمه جماعت پردیسان
===
امام جماعت مسجد امام خمینی رو بر خلاف نظر اکثریت مردم عزل و کس دیگری را نشاند
===
===
کانالی که تو ایتا ایجاد شده بلبشویه و هیچ نظارتی روش نیست هر متنی رو تو کانال فوروارد می کنن با اسم نویسنده
یه مدت افتاد به جان مدارس مسجد محور === حسابی نوازش کرد طلبه های انقلابی رو ......
همه این اتفاقات رو ان شاء الله مستنداً برای مسئولین خواهیم فرستاد
0
1