۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۷۰۵۴۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شزقی:

شهید بهشتی دانشمندی دوراندیش و متفکری دینی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که شهید بهشتی دانشمندی دوراندیش و متفکری دینی بود، گفت: شخصیت اندیشمند و هدایتگر آیت الله بهشتی غیرقابل تحمل برای دشمنان نظام اسلامی ایران بود.
شهيد بهشتي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: ایمان راسخ و اراده قوی شهید بهشتی به هدف انقلاب اسلامی و اطاعت محض از ولایت عامل اصلی مواضع قدرتمند آن شهید اندیشمند بود.


وی با بیان این‌که برقراری نظام قضائی کشور بر اساس آیات قرآنی، آموزه های نبوی و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت علی‌رغم سنگ‌اندازی گروه‌های لیبرالی و کمونیستی اقدامی ماندگار از آیت الله بهشتی بوده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد قاطعیت قوه قضاییه در برخورد با مجرمان و مقابله با جرائم مختلف هستیم، مرهون مجاهدت شهید بهشتی در سال‌های آغازین انقلاب است.


امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که شخصیت اندیشمند و هدایتگر آیت الله بهشتی غیرقابل تحمل برای دشمنان نظام اسلامی ایران بود، تصریح کرد: بی‌تردید دشمنان نظام طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین هراس را از کسانی داشته و دارند که نه تنها در میدان علم بلکه در میدان عمل هم هدایتگر جامعه بوده اند.


حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: شهید بهشتی معتقد بود مدیریت انقلاب اسلامی باید در دست و انحصار کسانی باشد که به اسلام تعهد دارند، در حقیقت آن شخصیت وارسته از همان ابتدا بر شایسته‌سالاری تأکید داشت و بر لزوم کناره‌گیری افراد نالایق از قدرت و مسؤولیت در نظام اسلامی اصرار داشت.


وی افزود: شهید بهشتی انقلاب اسلامی را حاکمیت حق بر منافع شخصی، حفظ استقلال و موجودیت ارضی، عدم وابستگی به شرق و غرب و اتکا به درون و قابلیت های داخلی کشور می دانست، اگر امروز اندیشه های آن علم فرزانه الگوی عمل مسؤولان نظام قرار گیرد، بسیاری از مشکلات مدیریتی برطرف خواهد شد.


امام جمعه جلفا تصریح کرد: شهید آیت الله بهشتی دانشمندی دوراندیش و متفکری دقیق بود که از همان روزهای آغازین انقلاب چشم انداز بلند مدت نظام جمهوری اسلامی را ترسیم و برنامه ریزی کرده بود، به همین دلیل است که معاندان و منافقان انقلاب اسلامی چشم دیدن چنین شخصیت فرزانه‌ای را نداشتند و اقدام به ترور وی کردند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شزقی قوه قضائیه را یادگار ارزشمند شهید دکتر بهشتی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امروز دستگاه قضائی کشور ضامن تحقق حق و حقیقت، عدل و عدالت در جامعه است، این جایگاه ارزشمند قوه قضائیه نشان از تحقق اهداف شهید بهشتی در این قوه است./853/پ202/ب4

ارسال نظرات