۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۵۱۷
جانباز حادثه هفت تیر:

شهید بهشتی هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نکرد

خبرگزاری رسا ـ جانباز حادثه هفت تیر گفت: خدمات بی شائبه شهید بهشتی به دستگاه قضایی کشور بی بدیل و نقش سازنده ایشان برای همیشه در این قوه ماندگار است.
آيت الله نجفي شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله نجفی، استاد حوزه علمیه شهرضا و نماینده سابق شهرضا در مجلس، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای حادثه هفت تیر که مسجد بیت العباس شهرضا برگزار شد، گفت: دین و سیاست شهید بهشتی یکسان بود و این شهید بزرگوار هیچگاه حقیقت را فدای مصالح زودگذر دنیایی نکرد.

 

وی در ادامه ولایتمداری را بارزترین ویژگی شخصیتی شهید بهشتی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به تمام کارشکنی ها توطئه های افرادی نظیر بنی صدر تا زمانی که امام خمینی(ره) به ایشان اجازه ندادند از خود دفاع نکردند.

 

جانباز حادثه هفت تیر جدایی دین از سیاست را از ویژگی های حکومت‌های مسیحی برشمرد و تصریح کرد: افرادی که نسبت به امور سیاسی بی تفاوت هستند یا بنا به مصالح مادی تغییر موضع می‌دهند افرادی سکولار هستند که دینداری آنها ناقص و بی فایده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی تأکید کرد: در حکومت مسیحی پاپ در کاخ زندگی می‌کند و هیچ ارتباطی به امور مادی ندارد اما در حکومت اسلامی که اساس و شالوده آن بر رهبری فقیه جامع الشرایط و عادل است دیگر جایی برای انحراف برای افراد باقی نمی‌ماند.

 

وی با اشاره به حادثه ششم تیرماه سال 1360 و حادثه سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در جریان ملاقاتی که با ایشان داشتم از رنج و درد آن حادثه سخن گفتند اما متأسفانه این واقع از نظر مردم دور مانده و باید به اطلاع آنها برسد.

 

استاد حوزه علمیه شهرضا حکومت جمهوری اسلامی را متضمن معانی مقبولیت عمومی و مشروعیت دینی دانست و تأکید کرد: در این حکومت تمامی مباحث تحت لوای دین و نظر مرجع کامل یعنی ولی فقیه قرار دارد اما متآسفانه در غالب موارد طرز تلقی برخی افراد با این نگرش متفاوت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی همچنین با اشاره به سخنان حجت الاسلام محسنی اژه ای در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ابراز کرد: برخی افراد به دنبال اعمال نفوذ در قوه قضاییه هستند، باید بدانند که بزرگانی نظیر شهید بهشتی برای تقویت این قوه تلاش کرده اند و اقدام آنها خیانت به خون این بزرگان است./939/پ202/ح

ارسال نظرات