۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۰۴۰۲
آیت الله شفیعی تشریح کرد؛

آثار خواندن نماز شب بر روح و بدن انسان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با اشاره به آثار خواندن نماز شب بر روح و بدن انسان گفت: نماز شب سبب صحت بدن، سلامت جسم و دوری انسان از منکرات الهی می‌شود و چهره انسان را نورانی و ملکوتی می‌کند.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سحر امروز، در سلسه مباحث اخلاقی که از رادیو پخش می شود، با اشاره به این که نماز شب اصل و پایه قرآنی دارد، ابراز داشت: براساس آیه «وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَى أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا»؛ پاره ای از شب را به نماز خواندن زنده بدار این نافله خاص تو است باشد، که پروردگار تو را به مقامی پسندیده برساند.

 

وی با اشاره به آیه های سوره المزمل «یَا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ، قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا، نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا، أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا» بیان داشت: خداوند در این آیه خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید بخشی از شب را بیدار باش و به عبادت شبانه بپرداز، تلاوت قرآن و نماز شب بخوان.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که نماز شب 11 رکعت استحبابی دارد که در نیمه دوم شب خوانده می شود، گفت: براساس آنچه رهبران اسلام به ماه وعده داده اند خواندن نماز شب سبب صحت بدن و  سلامت جسم می شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نماز شب سبب دوری انسان از منکرات الهی می شود، افزود: نماز شب چهره انسان را نورانی و ملکوتی می کند.

 

آیت الله شفیعی ادامه داد: در احادیث آمده چون انسان نماز شب گذار پاره ای از استراحت خود را به خدا می دهد پروردگار نیز پاره ای از نورانیت خود را به بنده عطا می کند.

 

وی گفت: نماز شب به این صورت است که انسان در نیمه دوم شب برخیزد با وضو 8 رکعت به صورتی دو رکعتی به نیت نماز شب، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر را اقامه کند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که در قنوت نماز وتر اعمال مستحبی وجود دارد، بیان داشت: طلب آمرزش برای 40 مؤمن، گفتن 300 بار ذکر العفو و 70 بار استغفرالله ربی و اتوب الیه از جمله این کارها هستند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به خواندن نماز شب تصریح کرد: این عبادت همیشه به ویژه ماه مبارک رمضان سبب رستگاری عظیم و برکاتی بسیار و ارزشمند برای انسان می شود./9453/پ202/ی

ارسال نظرات