۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۲۶۷

مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز حادثه بمب گذاری دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360، فردا مجلس بزرگداشت شهدای 7 تیر در تبریز برگزار می شود.
شهيد بهشتي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر همزمان با سایر شهرهای 21 گانه استان آذربایجان شرقی فردا یک شنبه هفتم تیر از ساعت 11 تا 13 در مسجد مقبره تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی ترتیب یافته است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر برای تک تک افراد جامعه و به ویژه مسؤولان نظام امری لازم و از وظایف دینی و میهنی است.


حجت الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به این‌که شهدای حادثه بمب گذاری دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360 هر کدام از نخبگان، اندیشمندان و مجاهدان انقلاب اسلامی بودند که برای استقرار جمهوری اسلامی از جان مایه گذاشتند، افزود: شهید بهشتی خاری بر چشم دشمنان نظام به ویژه منافقان بود.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از شهید آیت الله بهشتی به عنوان سرآمد شهدای هفتم تیر یاد کرد و افزود: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شخصیت فردی، اجتماعی و سیاسی آیت الله بهشتی بارها سخنان گهربار ارایه کرده اند که این نشان دهنده جایگاه این شهید مظلوم در تاریخ انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که شهید بهشتی دارای شخصیتی جامع بود و تشکیلات قضائی جمهوری اسلامی را به خوبی ساماندهی کرد، افزود: شهید بهشتی از معتمدان حضرت امام خمینی(ره) بود، منافقان و دشمنان به خیال خود با این ترورها به دنبال سقوط جمهوری اسلامی بودند، اما خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد.


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی در دوران حیاتش گفت: دشمنان با شبهه‌پراکنی و ترویج تهمت‌های ناروا به شهید بهشتی درصدد خدشه‌دار کردن چهره این انقلابی اصیل داشتند، اما پس از شکست در این عرصه، طرح ترور فیزیکی این عالم وارسته و مجاهد را پیاده کردند، غافل از این‌که شهادت آیت الله بهشتی مهر تاییدی بر حقانیتش بوده است.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شهید بهشتی یکی از استوانه های علمی، سیاستمدار برجسته و صاحب نظر انقلاب اسلامی بود که در تدوین قانون اساسی و انسجام تشکیلات قضایی نقش مؤثری داشته است، اما در نهایت به آتش کینه و عداوت منافقان کوردل سوخته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


وی در پایان از عموم اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا با حضور در مجلس بزرگداشت شهدای هفتم تیر بار دیگر با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کرده و برای تداوم راه آنان وو حفظ وحدت و انسجام و آگاهی در مقابل توطئه های طراحی شده از طرف دشمنان اسلام تاکید کنند./853/ت303/ب

ارسال نظرات