۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۷۰۲۶۶
حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری:

الفت و همدلی جامعه اسلامی از نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: قرآن کریم، الفت و همدلی جامعه اسلامی را از نعمت‌های الهی می‌شمارد؛ چنان که اختلاف افکنی میان دو مسلمان، دو حزب و جناح سیاسی نیز پیروی از شیطان است.
ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پیش از ظهر امروز در برنامه «انس با قرآن» شبکه پنج صدا و سیما به برخی از فرازهای جزء دهم قرآن اشاره کرد و گفت: جزء دهم قرآن کریم، شامل قسمت دوم سوره انفال و  بخش نخست سوره توبه است.

 

وی افزود: مباحث مختلفی در جزء دهم قرآن کریم مطرح شده است که از آن جمله، وجوب خمس، نصرت الهی در جنگ بدر، سختی مرگ ظالمان و کفار، نقش انسان در سرنوشت خویش، اعلام برائت از مشرکان، چگونگی تعامل با مشرکان، جنگ حنین، مقاومت در جهاد و برخورد با منافقان است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت خاطرنشان کرد: قرآن در آیه 62 و 63 سوره انفال بر مسأله الفت و همدلی بسیار تأکید دارد که یکی از رمزهای اصلی تشکیل حکومت اسلامی است و انقلاب اسلامی ما نیز به برکت همین همدلی و وحدت کلمه پدید آمد.

 

وی گفت: قرآن کریم، الفت و همدلی جامعه اسلامی را از نعمت‌های الهی می‌شمارد؛ چنان که خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «اگر همه آن چیزی که در زمین است را انفاق می‌کردی؛ نمی‌توانستی میان مردم الفت برقرار کنی و فقط خداوند در دل‌های آنها الفت ایجاد کرده است».

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری، یکی از موارد مصرف زکات را برای تألیف قلوب خواند و ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) قسمتی از زکات را برای ایجاد همدلی میان مسلمانان استفاده می‌کردند تا میان آنها دشمنی ایجاد نشود.

 

وی به عوامل ایجاد الفت در جامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: انصاف، حسن معاشرت، اظهار محبت، رعایت حقوق و نیکی کردن به یکدیگر از عوامل ایجاد الفت در جامعه اسلامی است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اصلی‌ترین مانع الفت را پیروی از شیطان خواند و گفت: طبق روایات، شیطان میان دو مسلمان، دو حزب و جناح سیاسی اختلاف ایجاد می‌کند؛ تا همدلی، وفاداری به دین و اتحاد را از میان بردارد و در میان جامعه، تفرقه و اختلاف ایجاد./908/پ202/ی

ارسال نظرات