۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۶۹۰۶۳
رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا:

زندگی مطلوب در سایه پناه به قرآن حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان این که ویژگی اصلی ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم است، گفت: اگر به دنبال پیدا کردن راه درست زندگی هستیم و یک زندگی سالم مطلوب نظر ماست باید به قرآن پناه ببریم.
حجت الاسلام  انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ظهر امروز در محفل انس با قرآن که با حضور فرمانده قرارگاه  و جمعی از مسؤولان و فرماندهان برگزار شد، گفت: ویژگی اصلی ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم است.

 

 

وی با اشاره به آیه شریفه «شهرُ رمضان اَلَّذی اُنزل فیه القرآن»، افزود: با توجه به ادامه آیه شریفه، «هدی للناس» می توان به جنبه هدایت گری قرآن پی برد و اگر به دنبال پیدا کردن راه درست زندگی هستیم و یک زندگی سالم مطلوب نظر ما است باید به قرآن پناه ببریم.

 

 

حجت الاسلام انصاری در این باره اذعان کرد: همه ما با همه وجود به قرآن احترام می گذاریم ولی باید بدانیم تنها احترام گذاشتن کافی نیست، با توجه به اینکه خداوند متعال در بسیاری از آیات، اشاره به هدایتگری قرآن کریم دارد، لازم است قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم.

 

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان ادامه آیه «بینات من الهدی و الفرقان» گفت: این آیه به این معناست که قرآن نشانه های هدایت را بیان می کند و حق و باطل را از هم جدا می کند چون «فرقان» است.

 

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه به  بیان نکته ای تفسیری از قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: در چهار آیه از قرآن کریم، خداوند تهدیدات بسیار محکمی دارد و در این آیات از واژه «ویل ل» که به معنی «وایی بر کسانی که . . . » استفاده شده است.

 

 

حجت الاسلام انصاری در این مورد ابتدا به آیه «ویل للمطففین» «وای بر کم فروشان» اشاره کرد و گفت: «کم فروشان» که در این آیه مورد تهدید عذاب پروردگار قرار گرفته اند تنها در مورد مسائل مادی و اقتصادی صدق نمی کند گرچه مصداق اصلی آن است.

 

 

وی افزود: به طور مثال کسی که در خدمت گذاری کم بگذارد یا نسبت به خانواده، جامعه یا همسایه اش کم بگذارد شامل حال «مطففین» می شود پس در رعایت حقوق دیگران باید دقت کرد.

 

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) دومین کاربرد کلمه «ویل» را در آیه شریفه «ویل یومئذ للمکذبین» عنوان کرد و گفت: تکذیب کنندگان حساب و کتاب الهی در این آیه مورد عتاب محکم پروردگار قرار گرفته اند.

 

 

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ی امروز بشر عدم باور قیامت  و حسابرسی دقیق اعمال در روز قیامت است.

 

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سومین استفاده کلمه تهدید «ویل» را در آیه «ویل لکل همزه لمزه» «وایی بر هر عیب جوی هرزه زبان» عنوان کرد و گفت: اسلام نسبت به آبروی انسان ها بسیار ارزش قائل است برای همین هم در این آیه شریفه کسانی که به راحتی با مسخره کردن مردم با آبروی آنها بازی می کنند مورد تهدید جدی خداوند قرار گرفته اند.

 

 

حجت الاسلام انصاری در پایان، آخرین استفاده کلمه «ویل» را در آیه ی «ویل للمصلین » «وایی بر نمازگزاران» عنوان کرد و گفت: کسانی که نماز را سبک می شمارند و حق آن را ادا نمی کنند در این آیه مورد عتاب خداوند متعال واقع شده اند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات