۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۸۵۷۷
استاد حوزه علمیه قم:

تقوا، عمل کوچک انسان را بزرگ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: نتیجه امور عبادی باید تقوا باشد، یعنی اگر انسان روزه می گیرد باید در نتیجه یک قوه ای به دست آورد که انسان را از گناه بازدارد.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مرتضی فهیم کرمانی، شب گذشته در جلسه بیان احادیث و روایات گفت: هیچ زمانی اعمال نیک خود را کوچک و حقیر نشمارید، چه بسا همین اعمال سبب نجات شما را فراهم سازند.


وی در ادامه افزود: مفضل به امام صادق(ع) عرض کرد، من نمی‌توانم عمل بزرگ و پرباری داشته باشم که امام(ع) در جواب فرمود: از گفتار خویش توبه کن، چه بسا عمل اندک باتقوا بسیار پربار تر از عمل بزرگ بی تقوا است.


حجت الاسلام فهیم کرمانی اظهار داشت: کسی که یک عمل کوچک و اندک را با توجه و تقوا انجام دهد از کسی که اعمال زیاد بی تقوایی انجام دهد، بهتر است.


این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: کسی که کار نیک بسیار انجام می دهد و بسیار در راه نیک خرج می کند اما در برابر گناه ابایی ندارد و پرهیز از گناه نمی کند، اعمال وی هیچ تاثیری نخواهند داشت.


این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: نتیجه امور عبادی باید تقوا باشد، یعنی اگر انسان روزه می گیرد باید در نتیجه یک قوه ای به دست آورد که انسان را از گناه باز دارد.


وی در پایان گفت: انسان باید در زندگی خود را به هر راهی آزمایش کند تا ببیند در حقیقت مرد خداوند است و در راه خدا کار می کند./9706/پ203/ب4

ارسال نظرات