۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۶۸۵۵۱
حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی:

رژیم سعودی بازیچه دست استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: آنچه که امروز عربستان انجام می‌دهد تدوام راه سلطه است، رژیم سعودی بازیچه دست استکبار جهانی شده است تا جلوی بیداری اسلامی را بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رييسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین سید‌ابراهیم رییسی، دادستان کل کشور، شامگاه شنبه سی ام خرداد‌ماه در آیین پاسداشت عارف مجاهد، شهید مصطفی چمران که در مرکز همایش‌های برج میلاد بر‌گزار ‌شد، گفت: جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس، وقتی انسان با قوای عقلانی بر قوای نفسانی مسلط شد و توانست با عقلانیت بر نفسانیت خود مسلط شود، انسانی مجاهد می‌شود که بر امیال و نفس خود تسلط دارد.



وی افزود: جهاد اکبر برای عموم مردم بالاترین مرحله جهاد است، اما برای ممتازان مرحله‌ای بالاتر نیز وجود دارد و آن تسلط عشق بر قوای عقلانی است، شهید چمران از جمله افرادی است که توانسته آن‌چه را که عقل حساب‌گر می‌گوید با محاسبه‌ای عاشقانه توأم کند.



دادستان کل کشور با بیان این موضوع که ما در ماه رمضان به میهمانی خدا دعوت شده‎‌ایم، تاکید کرد: همان‌گونه که میزبان تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین اسباب پذیرایی را برای مهمان فراهم کند، خدا نیز در ماه مبارک رمضان بهترین چیز‌هایی که وجود دارد را در اختیار بنده قرار می‌دهد و از عبد خود پذیرایی می‌‎کند.



حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی با اشاره به زندگی عالمان مجاهد، تاکید کرد: عظمت قلم در عظمت مستور قلم است، به این معنا که اگر مستور قلم توحیدی بود، قلم همانی می‌شود که در قرآن مورد سوگند قرار گرفته است.



وی در خصوص حیات عالمان شهید، گفت: عالمان شهید دو حیات دارند، یکی این است که آنان بر اساس دانش توحیدی خود حیات علمی دارند، دیگری نیز این است که آن‌ها جایگاه و مقامی دارند که بر اساس شهدات به آن نائل آمده‌اند.



حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی در خصوص ابعاد وجودی شخصیت دکتر چمران، گفت: وی مقصد را می‌شناخت و به‌درستی راهنمایی می‌کرد، ضمن این‌که وی زمان‌شناس بود و در مقطع حساس بهترین تصمیم را گرفت، به این دلیل ما شاهد هستیم افراد بسیاری دور او جمع شدند و از او پیروی می‌کردند.



وی تصریح کرد: حق‌مداری در زندگی شهید چمران یک الگو بود، زیرا وی انسانی بصیر بود و راه رسیدن به حق را به‌خوبی می‌شناخت.



دادستان کل کشور به برخی از لغزش‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی در مسیر زندگی افراد چرخش‌هایی به‌وجود می‌آید و مطامع دنیوی فرد را به‌سوی خود می‌کشد، اما آن چیزی که مهم است، فرد با شناخت کامل و ایستادگی در راه حق به پیروزی نهایی برسد.



حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی در پایان ضمن انتقاد شدید از اعمال وحشیانه رژیم سعودی، خاطر‌نشان کرد: آن‌چه که امروز عربستان انجام می‌دهد تدوام راه سلطه است، رژیم سعودی بازیچه دست استکبار جهانی شده است تا جلوی بیداری اسلامی را بگیرد، اما باید تمام جهان بداند که؛ سرکوب نا‌پذیر است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات