۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۶۸۰۰۵
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

عربستان خط مقدم استکبار در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این‌که غرب با ایجاد گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده و داعش به دنبال اهداف استکباری خود است، گفت: در همه اقدامات استکباری غرب، عربستان مهره اصلی و خط مقدم استکبار در منطقه بوده تا از این طریق مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

حجت الاسلام سید یاسر مهدی‌زاده، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برای دستیابی به اهداف استکبار در یمن باید به گذشته مراجعه کرد، گفت: غرب با ایجاد گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده و داعش به دنبال اهداف استکباری خود بوده است.

 

وی افزود: در همه اقدامات استکباری غرب، عربستان مهره اصلی و خط مقدم استکبار در منطقه بوده تا از این طریق مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند.

 

حجت‌الاسلام مهدی‌زاده با اشاره به این‌که انگلستان و دیگر کشورهای مستکبر به دنبال روشن نگه داشتن فتنه در منطقه و در بین مسلمانان هستند، گفت: آنها با طرفداری مقطعی از طرفین دعوا و تقویت طرفین، فتنه را شعله ور می‌کنند و به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: غرب با ایجاد تفرقه در منطقه سلاح های خود را به فروش می رساند و از طرفی کشورهای منطقه را وابسته به خود می‌کند که برای این امر سال ها تلاش کرده اند و به فعالیت خود در این زمینه نیز ادامه خواهند داد.

 

وی با اشاره به این‌که آل سعود با ترس از تبدیل شدن یمن به سوریه و عراقی دیگر به عنوان بازوی ایران، به کشور یمن تجاوز کرد، گفت: حمله به یمن تضعیف شیعه و خارج نشدن یمن از زیر سلطه عربستان از دیگر هدف آل سعود در حمله به یمن است.

 

به گفته وی، تهدید حمله عربستان به یمن تبدیل به فرصت خواهد شد و آتش این اتفاق دامن آل سعود را خواهد گرفت که این مهم می تواند آخرین ضربه برای فروپاشی آل سعود باشد.

 

وی با تأکید بر این که شادی انتظار فرج نباید ما را از عمق مصیبت غافل کند، گفت: شاید بین فرج امام زمان(عج) مدتی فاصله بیفتد، از این رو نباید برای فرج عجله کرد تا این عجله موجب دلسردی شود و از طرفی فاجعه 10 هزار کشته در یمن را نباید نادیده گرفت.

 

حجت الاسلام مهدی‌زاده با اشاره به برخوردهای دوگانه کشورهای غربی در منطقه، گفت: کشورهای غربی دشمنان واقعی اسلام هستند و هدف آنها استمرار فتنه در منطقه است و سنی و شیعه برایشان فرقی نمی کند، چون هدف‌شان تضعیف اسلام است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: در تعاملات سیاسی در عرصه بین‌المللی باید در نظر داشت که آمریکا و غرب دشمنان قسم خورده اسلام هستند./1307/ت302/ح

ارسال نظرات