۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۷۹۸۶
به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود؛

دوره آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم در ماه رمضان ویژه طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری دوره آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم ویژه روحانیون مستقر و هجرت سراسر کشور در ماه رمضان خبر داد.
علي دارابي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی دارابی در تشریح فعالیت‌های دفتر آموزش‌های تخصصی در فصل نیایش، خصوصاً ماه مبارک رمضان گفت: هر ساله همزمان با حلول ماه رمضان المبارک دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی بنا بر همین موضوع اولویت برگزاری دوره آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم را برای شبکه تبلیغی در دستور کار قرار می‌دهد و در سال 1394 نیز این مهم پیش بینی شده و ان شاء الله با قوت و همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

 

دارابی به اهمیت تفسیر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم در حوزه آموزش‌های تخصصی روحانیون و مبلغین،مهارت افزایی آنان در بیان مفاهیم عالیه و نورانی قرآن کریم و روش‌های تفسیری و ضرورت کسب توانمندی لازم به منظور پاسخ به سوالات قرآنی با توجه به مأموریت‌های تبلیغی این گروه از شبکه تبلیغی  است که بسیار ضروری و راهبردی تلقی می‌شود.


 

دارابی یادآور شد: بنابر اهمیت موضوع و بر اساس تقویم آموزش‌های تخصصی این دفتر،همزمان با ماه نزول قرآن، دوره آموزش تخصصی غیر حضوری « تفسیر قرآن کریم از جزء 28 » برنامه‌ریزی شده و این امر خطیر با همکاری مدیران و کارشناسان ادارات کل تبلیغات اسلامی انجام می‌پذیرد.


 

وی همچنین تصریح کرد:به لحاظ کاربردی بودن تفسیر نور، در دوره آموزش تخصصی «تفسیر قرآن کریم- جزء 28 » از کتاب تفسیر نور به‌عنوان منبع آموزشی استفاده شده که لوح فشرده آن برای ادارات کل تبلیغات اسلامی جهت در اختیار قرار گرفتن روحانیون مستقر و هجرت ارسال شده است.


 

دارابی در ادامه گفت: علاوه بر منبع آموزشی لوح فشرده ای نیز حاوی متن تفسیر قرآن کریم از جزء 28 آماده شده است. دستورالعمل اجرایی و طرح درس دوره مزبور نیز به استان‌ها ابلاغ شده است و در پایان دوره نیز آزمون ارزشیابی برگزار می‌شود و گواهی نامه « آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم » برای آموزش پذیران صادر خواهد شد.


 

وی افزود: کلیه دوره‌های آموزش تخصصی علاوه بر غنای محتوایی، زمینه سازی دانش افزایی، بسیار کاربردی بوده و منابع اختصاصی آن نیز بسیار ارزشمند است و تلاش ما بر این است که بتوانیم از حداقل منابع، حداکثر استفاده را در راستای ارتقاء توان علمی شبکه تبلیغی و سایر گروه‌های هدف بکار بندیم که از ابتدای سال 1394 این سیاست اجرایی با جدیت دنبال شده است./1325/د101/ف

ارسال نظرات