۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۹۷۵
در زمینه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی؛

نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی خراسان رضوی آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، صیانت از حریم و حقوق شهروندان را از برنامه های امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد و گفت: از فردا تیم های نظارتی به کلیه دستگاه های اجرایی مراجعه و عملکرد آن ها را از نطر عفاف و حجاب و حقوق شهروندی ارزیابی می کنند.
نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی خراسان رضوی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید کمال الدین حسینی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، به تشریح برنامه های سال جاری این دفتر پرداخت.

وی با تأکید بر شعار « همدلی و همزبانی دولت و ملت»، گفت: مردم و مسؤولان موظف هستند در راستای این شعار گام بردارند و این ارگان نیز نگاه همیاری و تعامل با دستگاه ها را دارد.

حسینی، صیانت از حریم و حقوق شهروندان را از برنامه های امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان و اظهار کرد: از فردا تیم های نظارتی به کلیه دستگاه های اجرایی مراجعه می کنند و عملکرد آن ها را از نطر عفاف و حجاب و حقوق شهروندی ارزیابی می کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، در ادامه به هدف از اجرای طرح عفاف و حجاب و حقوق شهروندی اشاره و تصریح کرد: فعال سازی دستگاه های اجرایی، ایجاد حساسیت بین کارکنان و مدیران و شناسایی نقاط ضعف از اهداف این برنامه ها است که ارزیابی کمی و کیفی انجام و نتیجه به وزارت کشور ابلاغ می شود همچنین دستگاه ها پس از ارزیابی رتبه بندی و به آن ها اعلام می شود.

وی، ارتقاء شاخص های توسعه اجتماعی و فرهنگی با تأکید بر تقویت سرمایه های اجتماعی را از برنامه های آینده بیان و اضافه کرد: در این برنامه ها یکی از اهداف توجه به مشارکت مردمی است و توانمندسازی تشکل ها از برنامه های مورد نظر است که با تهیه منشور پیشرفته تشکل های مردم نهاد از نطر کمی و کیفی ارتقاء یابند.

 

حسینی با بیان این که برای افزایش کیفیت کار تشکل ها، کمیته سازماندهی تشکل ها به وجود آمده است، گفت: اجماع اجتماعی و شکل گیری باورهای جمعی نسبت به موضوع باید شود تا برنامه ها موفقیت آمیز باشد.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، از صدور مجوز در کوتاه ترین زمان برای تشکل ها در عرصه های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: 803 تشکل در استان داریم که به ازاء هر 7 هزار و 500 نفر یک تشکل داریم اما در برخی از عرصه ها مثلا گردشگری 2 تشکل و نیز در خصوص سالخوردگان یا محیط زیست تعداد آن ها اندک و در برخی موارد مانند امور خیریه 121 تشکل وجود دارد که نیاز به تقویت و توانمندسازی آن هامی باشد.

 

وی در ادامه به دیگر برنامه ها اشاره و اظهار کرد: افزایش اعتماد اجتماعی با بررسی نارضایتی ها ،سنجش سرمایه های اجتماعی، پیش بینی و پیشگیری از رشد آسیب ها از رویکردهای این نهاد است./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات