۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۹۵۸

امام جمعه عوامیه عربستان بیانیه مبلغان وهابی علیه شیعیان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عوامیه عربستان بیانیه صادر شده از مفتی‌های تکفیری سعودی مبنی بر کافر خواندن و مهدور الدم بودن شیعیان را به شدت محکوم کرد.
حسن النمر امام جمعه العواميه استان قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین نمر، امام جمعه عوامیه عربستان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته نسبت به بیانیه صادر شده از سوی 94 مبلغ تکفیری سعودی به شدت اعتراض کرد.


علمای تکفیری و افراطی عربستان در این بیانیه که پس از دو انفجار تروریستی در شرق عربستان صادر کردند، نسبت به شیعیان اهانت کرده و پیروان مذهب شیعه را کافر و خارج شدگان از دین خواندند.


حجت الاسلام نمر این بیانیه را مصداق بارز قومیت گرایی و فتنه‌افروزی مذهبی دانست و افزود: این افراد با صدور فتواهای بی اساس و برخاسته از اندیشه تکفیری در پی برهم زدن آرامش و امنیت شیعیان ساکن شرق عربستان هستند.


وی اعتقاد به جایز بودن کشتار شیعیان را غیر قابل قبول خواند و تصریح کرد: این مفتی‌ها نه تنها هیچ شناختی از دین ندارند بلکه از کمترین آگاهی نسبت به نظام اجتماعی و امنیت کشور بی اطلاع هستند.


این روحانی عربستانی بیانیه مبلغان سعودی را با ارکان اندیشه داعش منطبق دانست و خط مشی هر دو آنها را بر پایه تکفیر، قتل و تروریسم توصیف کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات