۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۹۴۸

درخواست یکی از علمای عربستان برای تشکیل شورای علمای شیعه در این کشور

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان عربستانی بر تشکیل شورای علمای شیعه عربستان در شرق این کشور تاکید کرد و آن را یک کرسی رسمی برای بیان خواسته‌های قانونی شیعیان این منطق دانست.
شيخ العبيدان از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد العبیدان از علمای شیعه در مراسم  بزرگداشت شهدای حوادث اخیر تروریستی شرق عربستان از سوی هیات "عاشوراءالحسین" به ایراد سخنرانی پرداخته و از مشکلات موجود در منطقه سخن گفت.


وی از روحانیان مستقر در استان قطیف و عوامیه خواست تا شورایی تحت عنوان شورای علمای شیعه شرق عربستان تشکیل دهند تا در آن سیاست‌هایی برای جلوگیری از اقدامات فتنه افروزانه مذهبی در منطقه اتخاذ شود.


این روحانی عربستانی وقوع دو حادثه تروریستی در شرق عربستان را نقطه شروع تحرک علما برای تشکیل این شورا دانست و افزود: تدابیر امنیتی هیچ گاه نمی‌تواند مشکلات عقیدتی را حل کند؛ از این رو علما باید با تشکیل این شورا مبانی حقیقی اسلام ناب را بین مردم اشاعه دهند تا دشمن نتواند با استفاده از تبلیغات گمراه کننده اندیشه تکفیری که منجر به چنین انفجارهای تروریستی شود را در این منطقه نهادینه کند.


حجت الاسلام العبیدان، با بیان اینکه شیعیان عربستان باید مطالبات خود از حکومت مرکزی در قالب شورای علما و به صورت رسمی بیان کنند، افزود: شیعیان باید یک کرسی رسمی برای بیان مطالب خود داشته باشند و بهترین کرسی مجلسی است که از علمای شیعه این منطقه تشکیل شود.

 

وی در پایان خطاب به مقامات سعودی از آنان خواست تا مذهب شیعه را در این کشور به رسمیت بشناسند و از اجرای برنامه‌هایی که در آن با شیعیان با تبعیض برخورد می‌شود اجتناب کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات