۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۵۸۱۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین:

بی‌تدبیری برخی سران کشورهای اسلامی زمینه ساز جنگ یمن شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین گفت: اگر سران کشور‌ها‌ی اسلامی از همان ابتدا به وظیفه خود عمل می‌کردند و نوع دوستی را مدنظر قرار می‌دادند کار و وضعیت یمن به اینجا نمی‌رسید.
حجت الاسلام رضا نوروزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه شهر  قزوين

حجت الاسلام رضا نوروزی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره کمک مردم ایران به کشور یمن، گفت: جدای از مسایلی که در کمک رسانی مطرح است چیزی که در وهله نخست اهمیت دارد این است که مردم یمن بدانند از حمایت‌ها‌ی مردم ایران برخوردارند و همین امر روحیه خوبی برای مردم یمن خواهد بود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به بازگرداندن کمک‌ها‌ی مردم ایران به یمن ابراز داشت: بازگرداندن کمک‌ها‌ی انسان دوستانه و ممانعت از رسیدن آب و دارو به مردم درحال جنگ پلیدی دشمن را نشان می‌دهد.

 

وی درباره وظیفه سران کشور‌ها‌ی اسلامی در خصوص وضعیت یمن بیان داشت: اگر سران کشور‌ها‌ی اسلامی از همان نخست به وظیفه خود عمل می‌کردند و نوع دوستی را مدنظر قرار می‌دادند کار به این‌جا  نمی‌رسید؛ برای نمونه ترکیه و عربستان که خود داعیه دار حکومت اسلامی هستند به جنگ می‌پردازند و به جنگ کمک می‌کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی به نقش مسؤولان کشور ایران در این راستا اشاره و خاطرنشان کرد: مسؤولان مملکت با هوشیاری عمل می‌کنند و دوربینی‌ها‌ی رهبر معظم انقلاب و کنترل سیاست‌ها‌ی خارجه قطعا می‌تواند موجب کمک‌ها‌ی خوبی به مردم یمن شود.   

 

وی در ادامه اظهار داشت: کشور‌ها‌ی اسلامی حداقل باید حرف و خواسته ملت خود را مدنظر قرار دهند و به آن‌ها توجه کنند.

 

این مسؤول درباره نقش علما و روحانیت در روشنگری در خصوص جنگ عربستان علیه یمن تصریح کرد: با توجه به این‌که عصر ارتباطات است، باید در نظر داشت که روشنگری کار گروه و قشری خاص نیست، در این راستا علما و روحانیان، دانشمندان و اهل قلم و رسانه‌ها  هر کدام دارای وظایفی هستند.  

 

وی در پایان به امکان نرسیدن پیام ما به خارج از مرز‌ها گفت: ما گاهی در رساندن پیام به خارج از مرزها مشکل داریم، اما در هر حال وظیفه علما، اندیشمندان و اهل قلم واضح و مشخص است و آنان باید به وظایفشان عمل کنند./848/ت302/ب4

ارسال نظرات