۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۵۳۲
امام جمعه موقت زابل:

قیام 15 خرداد سرآغاز تحولی بزرگ در ایران اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لشکری گفت: قیام 15 خرداد که با هدف مقابله با استبداد شاه خائن و استکبار آمریکا و اسراییل شکل گرفت، آغاز تحول بزرگ در ایران اسلامی بود.
حجت الاسلام ابراهيم لشکري، امام جمعه موقت زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم لشکری، امام جمعه موقت زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: قیام 15 خرداد آغاز تحولی بزرگ در ایران اسلامی بود که به دست امام خمینی(ره) و با تبعیت و پیروی مردم از امام راحل(ره) شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: شاه خائن، مزدور و دست نشانده آمریکا و اسراییل بود و بیگانگان قصد داشتند تا تسلط خودشان را بر این مملکت بیشتر کنند شاه مجری دستورات و فرمان‌هایی بود که از جانب آمریکا و اسرائیل مطرح می‌شد.

 

امام جمعه موقت زابل به لوایح شش‌‌‌‌‌گانه و عدم پذیرش آنها از سوی امام راحل اشاره کرد و افزود: وقتی لوایح شش‌گانه مطرح شد امام راحل(ره) و جمعی از علما آن را بر ضد اسلام و به ضرر مملکت اسلامی دانستند و به همین جهت با آن مخالفت نمودند، در پی این مخالفت‌ها اعلامیه صادر شد و امام سخنرانی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه سیستان، بیان کرد: این منطقه‌ای که در انقلاب اسلامی ایران جزو پیشگامان در پیروزی انقلاب بوده است و شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب کرده، نیازمند توجه بیشتری از سوی مسؤولان است.

 

حجت الاسلام لشکری با بیان اینکه منطقه سیستان تنگه احد نظام است؛ گفت: این تنگه باید حفظ شود مسؤولان طرح منطقه آزاد و کارت‌های مرزنشینی را که قول داده‌اند پیگیری کنند در حال حاضر هیچگونه حرکت امیدوار کننده‌ای صورت نمی‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: دولت ما از ابتدا دولت تدبیر و امید بود در نقاط دیگر تدبیر و امید خوب جواب می‌دهد ولی دراین منطقه اگر تدبیری می شود، عملی نمی‌‌‌شود و امیدی هم که مردم به زندگی دارند، تبدیل به نا امیدی شده است  مردم این منطقه هم باید از برکات انقلاب و نظام بهره‌مند شوند مسؤولینی که متصدی امور جامعه هستند باید پاسخگو باشند./831/پ203/ح

ارسال نظرات