۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۴۰۰
امام جمعه اهر:

امام خمینی به مسلمانان هویتی نو بخشید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر با بیان این‌که پیروی از ولایت فقیه جایگاه کشور را مستحکم کرده است، گفت: این انقلاب به برکت پیروی تمام و کمال مردم از ولایت فقیه ماندگار شده و استوار است.
حجت الاسلام ناصر حاجي‌زاده، عضو شوراي اسلامي حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر، ظهر امروز در بیست‌ و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نیمه خرداد یادآور مجاهدت ها و ایثار گری های رسول الله وار می باشد.


وی افزود: امام(ره) به مسلمانان هویتی نو بخشید و آنها را بیدار کرد، این ناشی از اخلاص و ایمان و اتکای امام(ره) به قدرت الهی است، این بیداری از برکات نهضت امام(ره) و حرکت روشنگرانه ای بود که پیش از آن آغاز کرد، به طوری که امروز شاهدیم که مردم مظلوم و بی دفاع یمن و بحرین زیر چکمه های عربستان که از تحقق حزب اللهی دیگر در منطقه حراسانند، به خون آغشته شده اند.


امام جمعه اهر ضمن بیان اینکه امام حمایت از مظلومان و تقابل با ظالمان را به ما آموخت، گفت: باید متوجه اهداف و اصول امام(ره) باشیم و توأمان از امر حجاب و نهی از منکر غفلت نشان ندهیم، مردم ایران قدردان وجود امام بوده و هستند از این رو لازم است مردم را با اندیشه امام(ره) هرچه بیشتر و بهتر آشنا کنیم.


وی ضمن بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه جایگاه کشور را مستحکم کرده است، گفت: این انقلاب به برکت پیروی تمام و کمال مردم از ولایت فقیه ماندگار شده است و استوار است.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: توصیف امام(ره) سخت و دشوار است، امام در علم و سیاست و تقوا بی نظیر و در تقابل باظلم الگو و حامی مستضعفان بوده است، امام(ره) در مبازره با استکبار جهانی جدی بودند به طوری که پیش از امام استکبارستیزی و کفرستیزی در جهان نمودی و بروزی نداشت.


وی حفظ اعتدال، استقلال، اعتقاد به خودکفایی کامل را از ویژگی های برجسته امام راحل برشمرد و تاکید کرد: امام(ره) حافظ  ارزش‌های اسلامی، وحدت و همبستگی میان مسلمین بوده و هست، توجه به ملت‌های مسلمان دنیا، مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی و مستکبران از شخصیت بارز امام(ره) متجلی است.


امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: ایجاد قسط و عدل، حمایت بی‌دریغ از مستضعفان و محرومان از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات