۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۵۱۳۸
امام جمعه شوشتر:

دوری از گناه و مبارزه با ظلم ویژگی اصلی منتطر امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با اشاره به این ظلم و ستم که علیه کشورهای ستم دیده از سوی زورگویان اعمال می شود، تصریح کرد: دوری از گناه و مبارزه به ظلم و استکبار ویژگی اصلی منتظر امام زمان(عج) است؛ امام راحل منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) بود.
حجت الاسلام شکرالله سليماني ، امام جمعه شوشتر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، شامگاه سه شنبه، در مراسم نیمه شعبان همزمان در اماکن مقدس سراسر کشور شامگاه سه شنبه در مقام صاحب الزمان(عج) شوشتر برگزار شد، با تبریک ولادت امام زمان(عج) ابراز داشت: شب ولادت حضرت با فضیلت و با شب قدر برابری می کند.

 

وی با اشاره به این که اعتقاد به موعود و منجی بشریت در همه ادیان الهی وجود دارد، اظهار داشت: در شیعه به صورت ویژه ویژگی های اخلاقی و خلقی امام زمان(عج) ذکر شده است؛ دارا بودن جامع ترین اطلاعات در خصوص امام زمان(عج) ویژگی نورانی مکتب اهل بیت(ع) است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با بیان این که انتظار فرج در روایات شیعه و سنی از افضل اعمال شمرده شده است، عنوان کرد: انسان منتظر همواره باید در آماده سازی خود و جامعه برای زمینه سازی ظهور باشد؛ انتظار به معنای بی تحرکی نیست.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: انتظار ظهور امام زمان(عج) به معنای واقعی روح همه اعمال است.

 

امام جمعه شوشتر با اشاره به این که چند سال پیش دشمنان انقلاب گرد هم آمدند و سبب شکست خود در برابر جمهوری اسلامی ایران را دو بال و یک راه برشمردند، ادامه داد: اعتقاد و پیوند به مکتب عاشورا و باور حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان دو بال و گام نهادن در مسیر ولایت فقیه و پیروی از رهبری این راه است.

 

وی افزود: اعتقاد به مکتب عاشورا شجاعت و عدم ترس را در آنها پرورش می دهد و باور صاحب الزمان(عج) و ظهور حضرت امیدواری را در آنها رشد می کند؛ انتظار همراه با امید، نشاط و تلاش قطعا از افضل اعمال است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر تأکید کرد: منتظر واقعی باید فکر و اعتقاد خود را با امام زمان(عج) و منتطر حقیقی هماهنگ و مسیر زندگی خود را در جهت رضایت اهل بیت و امام زمان خود بردارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: در دعای تحویل سال ذکر شده که خداوند حال انسان را به بهترین وضع ایجاد کند که این مسأله به معنای ضرورت توجه مستمرانه انسان به رشد و تعالی و پیشرفت های معنوی است.

 

امام جمعه شوشتر با اشاره به این که اگر پیامبران فرستاده مبعوث نمی شدند افلاک آفریده نمی شد، عنوان کرد: در روایات ذکر شده که اگر یک روز از دنیا باقی بماند، آنقدر طولانی می شود که امام زمان(عج) ظهور کند.

 

وی با تأکید بر این که وظیفه منتظران افزون بر شناخت و معرفت باید مسیر حضرت را در غیاب ایشان ادامه و پیروی و خواسته های ایشان را انجام عملی سازند، تصریح کرد: دوری از گناه بالاترین و مبارزه با ظلم بالاترین وظیفه منتظران است؛ امام خمینی(ره) منتظر واقعی بود./9453/پ202/ح

ارسال نظرات