۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۷۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

اقبال مسؤولان برای مذاکره با غرب ناشی از کم رنگ بودن روحیه جهادی در آنها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روی آوردن و اقبال بیش از پیش برای مذاکره با غرب را ناشی از عدم و یا کم رنگ بودن روحیه جهادی در بین مسؤولان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور، جهادگری در همه امور و عرصه‌ها را ضروری خواند و اظهار داشت: باید در همه عرصه‌ها از جمله عرصه جهاد با نفس، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و زمینه ‌های اقتصادی جهاد به معنای واقعی کلمه وجود داشته باشد.

 

وی با تأکید بر این که ما امروز به شدت نیازمند حرکت جهادی هستیم تصریح کرد: جهاد در همه عرصه ‌ها باید به یک باور عمومی جامعه تبدیل شود و تا این باور نهادینه نشود، به یقین ما از مشکلات و فشارها به آسانی عبور نخواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، روی آوردن و اقبال بیش از پیش برای مذاکره با غرب را ناشی از عدم و یا کم رنگ بودن روحیه جهادی در بین مسؤولان دانست و از این رویه گلایه کرد.

 

امام جمعه شهرکرد، هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی را گسترش و تزریق باور جهادی به معنای واقعی کلمه در درون دانشگاه ‌ها و مجموعه پژوهشی و علمی کشور دانست و خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم» تنها یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است که باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که نهادینه کردن باور جهادی در عرصه‌ های علمی یکی از رسالت ‌های بزرگ این مجموعه است، افزود: باید این مهم به درستی در جامعه تزریق و به یک باور عمومی تبدیل شود که اگر روحیه جهادی وجود نداشته باشد به یقین به جایی نخواهیم رسید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علی ‌رغم همه دستاوردها و پیشرفت ‌هایی که در طول 36 سال گذشته به دست آورده‌ایم اما موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما با آنچه که باید در طول این 36 سال به دست می‌آوردیم فاصله بسیار دارد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان، ایجاد این فاصله را نیز ناشی از فقدان روحیه جهادی دانست و گفت: کار بزرگ جهاد دانشگاهی آن است که بتواند این روحیه جهادی را به هر زاویه جامعه تزریق کند و این کار آسانی نیست./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات