۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۶۴۶۸۱
امام جمعه بابل:

تحقق مطالبات رهبر انقلاب اولویت نخست تیم مذاکره کننده باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که همه تحریم ها باید یکجا و هم زمان با توافق نامه ی هسته ای باید لغو شود، خاطرنشان کرد: تحقق مطالبات رهبر انقلاب اولویت نخست تیم مذاکره کننده باشد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به مذاکرات هسته ای و حساس شدن این مذاکرات گفت: امروز طرف مذاکره کننده با ایران در برابر هر حسن نیت ایران توقعی جدید را در مذاکرات بیان می کند که نشانه زیاده خواهی طرف مذاکره کننده است.

 

وی افزود: بر اساس توافقات قبلی موعد توافق ایران با طرف های مذاکره در تیرماه است و در این فرصت کوتاه باقی مانده بعضی از  موارد مطرح می شود که به بن بست رسیدن مذکرات می انجامد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که طرف مذاکره کننده غربی هر بیانیه ای را که صادر می کند آن را مطابق با دیدگاه خود بیان می کنند، اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی ایران و بازجویی از مقامات و دانشمندان کشور زیاده خواهی های جدید غربی ها است و ملت ایران در برابر این زیاده خواهی ها کوتاه نخواهد آمد.

 

وی ادامه داد: بر اساس خطوط قرمز اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری که مورد تأیید ملت ایران است هر مذاکره و توافقی باید منطبق بر منافع ملی باشد و هیچ توافقی که منافع ملی ما را رعایت نکند مورد پذیرش ملت ما نیست.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که همه تحریم ها باید یکجا و هم زمان با توافق نامه ی هسته ای باید لغو شود، خاطرنشان کرد: تعلیق قطعنامه ها مورد قبول نیست بلکه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران باید لغو شود.

 

وی حفظ دستاوردهای هسته ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: دست آوردهای هسته ای که با مجاهدت و تلاش های دانشمندان کشور به خصوص دانشمندان هسته ای به دست آمده است، در حد نیاز کشور حفظ شود و مبادا در معرض خطر قرار بگیرد.

 

امام جمعه بابل با تاکید بر این که هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در کشور وجود نداشته باشد، گفت: ملت ایران تنها بازرسی هایی را از مراکز هسته ای کشور می پذیرد که در حد متعارف بین المللی باشد و نظارت و بازرسی های ویژه و فراتر از عرف بین المللی قابل قبول نیست.

 

وی تاکید کرد: امنیت ملی ما و حفظ اسرار نظامی و دفاعی کشور خط قرمز ما است و ملت ایران همدل با رهبر معظم انقلاب هیچ گونه نظارت و بازرسی از نیروهای مسلح و مراکز نظامی کشور را نمی پذیرند.

 

حجت الاسلام روحانی به اظهارات اخیر برخی از مقامات غربی به ویژه آمریکایی در خصوص بازگشت پذیر بودن تحریم ها علیه ایران، خاطرنشان کرد: توافق هسته ای باید بازگشت ناپذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم باید این حق را داشته باشیم که به شرایط قبل از توافق برگردیم.

 

وی با بیان این که مذاکره کنندگان هسته ای مورد اعتماد ملت ایران هستند، گفت: دشمن به دنبال طرح ریزی و اختلاف افکنی در داخل کشور است و به همین دلیل با هوشیاری و تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی ملت، توطئه های دشمنان خنثی و عزت و اقتدار ملت ما به نمایش در خواهد آمد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات