۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۴۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح 6 سینمای دیجیتال، نام نویسی بیش از 600 وبلاگ نویس در سومین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی تبریز، برگزاری دوره آموزشی یک‌روزه برای حفٌاظ شمال غرب کشور در تبریز و برگزاری مسابقه‌ وصیت‌نامه امام خمینی(ره) از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید حسن‌جهان در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره آموزشی یک‌روزه برای حفٌاظ شمالغرب کشور در تبریز خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی به صورت سراسری در تمام استان‌ها از دوم تا 15 خرداد برگزار می‎شود که 62 نفر حافظ دارای مدرک درجه سه از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل روز دوشنبه، 11 خرداد در مجتمع قرآنی نور تبریز این دوره را سپری خواهند کرد.


وی با بیان اینکه 50 نفر از این 62 نفر از استان آذربایجان شرقی، 7 نفر از اردبیل و 5 نفر از ارومیه است، افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آماده کردن هرچه بیشتر این افراد برای دریافت مدرک درجه دو است که طی این دوره، مواد آموزشی اخلاق قرآنی، مفردات قرآنی، انگیزش برای تدریس و پرسش و پاسخ در رابطه با مسائل حفظ قرآن کریم، تدریس می‌‎شود.


حسن‌جهان اساتید این دوره آموزشی یک‌‎روزه را آقایی، عابدین و حجت‎الاسلام عظیمی عنوان کرد و یادآور شد: این دوره روز دوشنبه، 11 خرداد از ساعت 9:30 تا بعدازظهر همان روز در مجتمع قرآنی نور تبریز با حضور 62 حافظ قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مسابقه‌ وصیت‌نامه امام خمینی(ره) در شهرستان هریس
به مناسبت 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه الهی، سیاسی حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان هریس برگزار می‌شود و به برندگان در مسابقه به قید قرعه جوایز  نفیسی اهداء خواهد شد.


تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه‌ آثار امام(ره) و فراهم کردن زمینه آشنایی آن‌ها با افکار و آرمان‌های امام خمینی (ره) و آشنایی اقشار مختلف جامعه با پیام‌های سیاسی الهی امام خمینی(ره) و اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف برگزاری این مسابقه‌ی فرهنگی است.


براساس این گزارش علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت سئوال و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) تا تاریخ 21 خرداد 1394 به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس واقع در خیابان شهید بهشتی، جنب سپاه پاسداران انقلاب این شهرستان مراجعه کنند و پاسخنامه‌های خود را تا تاریخ 25 خرداد ماه به این اداره تحویل دهند.

 
6 سینمای دیجیتال در آذربایجان‌شرقی افتتاح گردید
علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران گفت: در دنیای کنونی و با وجود ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری، سینما جایگاه ویژه‌ای دارد و در یک ارتباط دوسویه ایفای نقش می‌کند و بر این اساس به عنوان یک وسیله‌ ارتباطی همه‌گیر،‌ نقش بسزایی در پیشبرد آرمان‌های کشورها و ملت‌ها دارد.


محرمی راه‌اندازی سینماهای دیجیتال و اکران همزمان فیلم در شهرستانها را یک حرکت فرهنگی مناسب برشمرد و گفت: این حرکت موجب ایجاد انگیزه در مخاطبان شده و زمینه تماشای فیلم برای همه‌ مردم را فراهم می‌کند.


وی افزود: ایجاد سینماهای دیجیتال با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم جامعه به خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره‌گیری از آخرین تولیدات سینمایی و خلاقیت هنرمندان انجام گرفته است.


محرمی با اشاره به سیستم پخش فیلم در این سینماها گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات به‌کارگرفته شده در این سینماها قابلیت پخش فیلم با سیستم Full HD که یکی از برترین و با کیفیت‌ترین سیستم‌های به روز پخش فیلم در دنیا است را دارد و مقرر شده که فیلم‌های اکران شده در این سینماها همزمان با شهرهای بزرگ صورت گیرد.


وی با اشاره به اهمیت هنر سینما و همچنین پیشینه و ظرفیت غنی استان در عرصه‌ هنر سینما، تاکید کرد: برگزاری چندین دوره جشنواره‌ فیلم وحدت، جشنواره‌ فیلم رحمت و جشنواره‌های فیلم کوتاه استانی سیب و ده‌ها برنمه‌ دیگر با محوریت فیلم و سینما حاکی از حضور و فعالیت هنرمندان توانمند عرصه‌ سینما در آذربایجان‌شرقی است.


پنج سینمای دیجیتال در اردیبهشت ماه جاری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های مراغه، مرند،‌ بناب، شبستر و میانه و یک سینمای دیجیتال در فروردین ماه 94 در شهرستان اهر افتتاح شده است.

 

شرکت کانون‎های مساجد آذربایجان شرقی در همایش کشوری طرح تلاوت نور
تعداد 10 نفر از فعالان طرح تلاوت نور کانون‏های فرهنگی ـ هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در همایش کشوری طرح تلاوت شرکت می‎‏کنند.


در این همایش 2 نفر از مفسران و ائمه جماعات، 6 نفر از قاریان طرح تلاوت نور، یک نفر استاد جلسه قرآنی و یک نفر مربی کانون تخصصی قرآن کریم از استان آذربایجان شرقی شرکت خواهند کرد.


مرحله استانی تکریم از خادمان طرح تلاوت نور استان آذربایجان شرقی در شهرهای تبریز، اهر مرند، آذرشهر و میانه برگزار شده است.


یادآور می‎شود، این همایش از 6 تا 11 خردادماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‏شود.

 
نام نویسی بیش از 600 وبلاگ نویس در سومین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی تبریز
طبق آخرین اعلام دبیرخانه، تاکنون بیش از 600 وبلاگ‌نویس برای شرکت در سومین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی تبریز در سایت جشنواره نام‌نویسی کرده اند.


براساس این گزارش، استقبال از سومین دوره جشنواره آیات بسیار خوب بوده و با توجه به برگزاری مطلوب و مطابق با استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دوره گذشته جشنواره، این استقبال دوراز انتظار نبود. استقبال جوانان وبلاگ‌نویس حوزوی و دانشگاهی نیز در این دوره بسیار قابل توجه است.


نام‌نویسی برای شرکت در این جشنواره به صورت الکترونیکی از طریق سایت
www.quranblogging.ir است، و آخرین مهلت پذیرش آثار 15 خرداد ماه سال‏جاری و تجلیل از برگزیدگان جشنواره نیز همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود. مهم‌ترین اهداف جشنواره آیات ترویج آموزه‌‎های قرآنی در فضای سایبری، گسترش اندیشه و سبک زندگی قرآنی در جامعه با بهره‌مندی از ابزار هنر و فضای مجازی عنوان شده است.


یادآور می‌شود، سومین جشنواره وبلاگ‎نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می‏‎شود.

 

طرح «صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)» در اعیاد شعبانیه
حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز، ششم خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) به‌مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است که مردم به نام مقدس امام زمان(عج) در ذبح گوسفند شریک شده و گوشت آن در بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش تقسیم می‌شود.


وی با بیان اینکه ذبح و توزیع گوشت قربانی در اعیاد شعبانیه و برای سلامتی امام زمان(عج) بین مددجویان و نیازمندان در محدوده مساجد استان صورت  می‌گیرد، تشریح کرد: علاوه بر آن صندوق‌های ویِژه در مساجد جهت جمع‌آوری صدقات نمازگزاران در اعیاد شعبانیه استقرار خواهد یافت.


دشتی ضمن تأکید بر افزایش تعداد حامیان در راستای برخورداری همه ایتام از حمایت معنوی حامیان نیکوکار، گفت: همزمان با برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام برای ایتام جذب خواهد شد.


وی یادآور شد: باید اهمیت و جایگاه صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) در خطبه‌های نماز جمعه و یا از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما برای مردم بیان شود./853/پ203/ح

ارسال نظرات