۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۶۴۲۵۴
امام جمعه سیهات عربستان تأکید کرد؛

انفجار در نمازهای جمعه نتیجه خائن دانستن شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان از گفتمان خشونت طلبانه و خائن دانستن شیعیان از سوی برخی علما و مسؤولان به عنوان عامل بروز انفجارهای تروریستی در نماز جمعه دمام و قطیف یاد کرد.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن نمر امام جمعه سیهات عربستان در پیامی انفجار تروریستی روز گذشته در نماز جمعه مسجد امام حسین(ع) دمام این کشور که به شهادت 4 نمازگزار و جراحت ده ها تن دیگر انجامید را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: انفجارهای تروریستی در قطیف و دمام فاجعه ای دردناک به شمار می آیند و جامعه و دولت را در معرض خطر قرار می دهد. دولت اگر توانایی مبارزه با فتنه مذهبی و حفظ امنیت را ندارد از شهروندان یاری بطلبد چرا که مردانی در این کشور وجود دارند که که بتوانند بر این چالش ها فائق آیند.

 

وی با اشاره به سکوت دولت و علما در قبال توهین به شیعیان، افزود: هنگامی که شیعیان را خائن کرده و برای هلاکت آنان دعا می کنند و کتاب های مختلفی در این زمینه منتشر می شود چه انتظاری جز حمله تروریستی خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام نمر ایستادگی و شجاعت در برابر تروریست ها را خواستار شد و تصریح کرد: متاسفانه شیعیان قربانی گفتمان خشونت طلب از سوی منابر جمعه و روزنامه های وابسته به  دولت هستند. در صورتی که نسبت به خطر این گفتمان بی توجه باشیم مجال برای فعالیت تروریست ها فراهم می شود.

 

امام جمعه سیهات، مبارزه با اندیشه های تکفیری را برای ریشه کن شدن این گروه ها ضروری عنوان کرد و ادامه داد: خطیبانی که با گفتمان خود در حال گسترش فتنه مذهبی و طایفه ای هستند باید برکنار شوند.

 

وی استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی را مسؤول تشکیل گروه های تکفیری دانست و تأکید کرد که دولت باید نگاه یکسانی به همه شهروندان داشته باشد چرا که تنها به مذهب خاصی تعلق ندارد.

 

این روحانی عربستانی در پایان از مردم خواست در واکنش به جنایت های ترویستی، حضور گسترده ای در مساجد داشته باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات