۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۶۴۰۵۸
وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان:

تامین امنیت مساجد عربستان به اهالی همان منطقه واگذار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف وامور اسلامی عربستان در پی درخواست مردم مبنی بر اینکه خودشان امنیت مساجد را تامین کنند در حال تصویب طرحی برای اجرای این امر است.
کنترل مساجد عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی وقوع حادثه تروریستی در مسجد امام علی  (ع) در شرق عربستان، وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور به دنبال جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در سطح عربستان است.

 

 منابع خبری عربستان اعلام کردند که وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور در پی تصویب طرحی مبنی بر نظام تامین امنیت مساجد در این کشور است. 

 

گفته می‌شود این طرح قصد دارد که امنیت مساجد را به خود مساجد و اهالی منطقه‌ای که مسجد در آنجا قرار دارد واگذار کند و این طرح در حال طی کردن مراحل نهایی برای تصویب است.

 

گفتنی است پس از اینکه یک عامل انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در مسجد امام علی (ع ) منطقه قدیح 22 تن از نمازگزاران را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کرد، مردم این منطقه خواستار امنیت مساجد به دست خود اهالی شدند.

 

داعش بارها در بیانیه‌های خود اعلام کرده بود که به زودی برای ایجاد نا امنی وارد خاک عربستان می‌شود. این بیانیه‌ها در حالی صادر می‌شود که بسیاری از اعضای فعال و انتحاری این گروه تروریستی را اتباع سعودی با افکار تکفیری و افراطی حاصل از وهابیت تشکیل می‌دهد.

 

شایان ذکر است در پی افزایش تحرکات عناصر تکفیری وداعشی در مناطق شیعه نشین شرق عربستان، امروز هم در نزدیکی یکی از مساجد شهر دمام در استان قطیف انفجاری رخ داد که تا کنون 3 نفر در این حادثه شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند./1321/ب901/ک

ارسال نظرات