۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۰۵۴
امام جمعه تبریز:

وعده نسیه غرب اطمینان ‌بخش نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: نباید هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان وجود داشته باشد.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: 12 سال است که مذاکرات هسته ای آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، امروز نیز شاهد کارشکنی از سوی غرب هستیم، چرا که مستکبران چشم دیدن قدرت جمهوری اسلامی ایران را ندارند.


وی با بیان این‌که زمامداران آمریکایی غیرقابل اعتماد بوده و عهدشکن هستند، افزود: با این‌که تیم مذاکره کننده هسته ای در این دور از مذاکرات، امتیازات فراوان و بسیار بزرگ و مهمی داده اند، اما این نمک نشناس ها با انتشار فکت شیت آمریکایی نارو زدند، تا آنجایی که دکتر ظریف، فکت شیت آمریکایی را تکذیب کرد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: نظارت ها و بازرسی ها باید فقط از مراکز هسته ای بوده و به صورت متعارف باشد و هیچ گونه نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود. ضمن این‌که نباید هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان وجود نداشته باشد.


وی اضافه کرد: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد یعنی در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
 هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت به نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی ما پذیرفته نخواهد بود و تیم هسته ای باید به آن توجه جدی کتد.


آیت الله شبستری تصریح کرد: مصالح کشور در گرو رعایت موارد فوق بوده و اگر این اصول عملی نشود برای ایران عزیز ذلت بار خواهد بود، ملت غیرتمند ایران اسلامی، به ویژه ملت غیور آذربایجان اجازه امضای توافقی بدون اجرای این اصول را به احدی نخواهد داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی از وظایف شیعیان در زمان غیبت انتظار فرج است که پر فضیلت ترین اعمال امت اسلامی است و امت اسلامی باید خودشان را به طور کامل برای این امر آماده کنند، چرا که انتظار فرج به معنی آمادگی برای ظهور آن امام همام(عج) است.


آیت الله شبستری با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، افزود: خوشا به حال جوانان عزیز که اسوه و الگویی مانند فرزند رشید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند. ایشان اولین شهید بنی هاشم(ع) می باشند و الگویی جامع و کامل برای تمامی جوانان ایرانی است.


خطیب جمعه تبریز افزود: جوانان بر نماز اول وقت پایبند باشند و بر ارزش ها و اصول اسلامی پافشاری نمایند. همچنین دختران و بانوان گرامی حجاب اسلامی را رعایت نمایند چرا که این مملکت، مملکت حضرت فاطمه(س) بوده و متعلق به اهل بیت(ع) است و بی حجابی در این کشور، علی الخصوص در آذربایجان غیور معنایی ندارد.


وی اضافه کرد: مسؤولان باید نسبت به مسائل جوانان عزیز از قبیل اشتغال، مسکن و سایر تسهیلات توجه جدی کنند، چراکه آینده کشور متعلق به جوانان و در دست آنان است و مسئولان باید در صدد حل مشکلات آنان باشند.


عضو خبرگان رهبری همچنین با تبریک میلاد امام زمان(عج)، گفت: ولادت پیامبر اکرم(ص) عیدی برای تمام مسلمانان است، اما ولادت حضرت مهدی(عج) عیدی برای تمام بشریت است، چراکه منجی تمام بشریت خواهد بود و سرتاسر جهان را از ظلم و فساد نجات خواهد داد.


وی افزود: تمامی ادیان بر این باورند که یک نجات دهنده و عدالت گستری ظهور خواهد کرد که جهان را از ظلم و ستم و نفاق پاک کرده و دوستان را عزیز کرده و دشمنان را ذلیل خواهد کرد، این باور در هز زمانی علی الخصوص در شرایط فعلی که آشوب تمام دنیا را فرا گرفته و بشر در طوفان حوادث راه خود را گم کرده و درمانده گشته است تقویت می شود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود در خطیه های نماز جمعه تبریز با اشاره به بیست و ششمین سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همه ساله مراسم ارتحال امام خمینی با شکوه هر چه تمام تر در سراسر ایران اسلامی بلکه در برخی کشور های جهان برگزار می شود و با توجه به این‌که ایشان بر همه مسلمانان جهان حق دارند، انتظار می رود تا در مراسم ایشان شرکت نموده و از اصول ایشان پیروی و پاسداری نماییم.


وی افزود: از جمله ویژگی های امام خمینی(ره) این بود که ایشان در تمامی مواضع خودشان ثابت قدم بوده و به دنبال عزت، شرف و عظمت اسلام و مسلمین بودند و همواره به دنبال جاری شدن احکام اسلامی در جهان بودند. ایشان با تاکید بر قدرت یافتن اسلام مدام توصیه می کردند که ای مسلمانان ذلت ستیز باشید، استکبار ستیز باشید و در تمامی کار ها اخلاص داشته باشید و خود مجسمه تقوا و اخلاص بودند.


آیت الله شبستری اضافه کرد: امام بزرگوار مدام به مسؤولان توصیه می کردند تا در انتخاب کارکنان بدون باند بازی و جناح بازی از افراد صالح و پاک انتخاب کنند، چراکه معیار شایسته سالاری و تقوا است نه باند بازی و جناح بازی و هرکسی که دم از حمایت از خط امام خمینی(ره) دارد باید پایبند به فرامین و مواضع ایشان باشد.


وی خاطرنشان کرد: روز 14 خرداد علاوه بر این‌که مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) می باشد، روز انتخاب خلف صالح ایشان نیز است، که در صلابت، قاطعیت، اقتدار، اخلاص، ایثار و از هر جهت مانند حضرت امام خمینی(ره) هستند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب چشم به نابودی انقلاب اسلامی بعد از ارتحال امام بودند و در این اندیشه بودند که با رحلت امام انقلاب نیز خواهد رفت اما دیدند که به لطف و هدایت های الهی و با انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری، خلاء امام خمینی پر و باعث پریشانی دشمنان اسلام و انقلاب شد.


امام جمعه تبریز با اشاره به دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در 15 خرداد سال 1342، گفت: به دنبال دستگیری ایشان، ملت وفادار در دفاع از ایشان به خیابان ها ریختند و به جرم دفاع از امام و روحانیت زیر رگبار رژیم ستم شاهی پهلوی قرار گرفته و هزاران نفر شهید شدند./853/پ202/ب4

ارسال نظرات