۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۳۹۸۰
رییس مرکز پژوهش­های جوان:

جوانان مخاطبان اصلی مرکز پژوهش­های جوان هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش­های جوان گفت: تعمیق باورهای دینی نسل نو، ارائه نظام واره فکری، نخبه­پروری و پرورش نویسندگان جوان، معرفی الگوهای رفتاری و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان محور فعالیت­های این مرکز قرار دارد.
جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام پور امینی، رییس مرکز پژوهش­های جوان عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی«جوان امروز؛ مخاطب شناسی و نیازسنجی» که در سالن اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت­های این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال­های آغازین فعالیت خود، بخشی از کارهای خود را در قالب کانون اندیشه جوان ارائه می­داد.

 

وی درباره مرکز پژوهش های جوان اظهار داشت: دنیای جوانان می­طلبید که مجموعه­ای خاص عهده­دار تولید محصولاتی برای جوانان شکل گیرد که در سال 1389 تشکیل شد؛ تعمیق باورهای دینی نسل نو، ارائه نظام واره فکری، نخبه­پروری و پرورش نویسندگان جوان، معرفی الگوهای رفتاری و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان محور فعالیت­های این مرکز کار قرار گرفت.

 

حجت­الاسلام پور امینی به بیان تعداد گروه های علمی این مرکز اشاره و تصریح کرد: مرکز پژوهش­های جوان از روز اول هم در قالب و هم در محتوا، نوآوری را برای خود قرار داد که این کار را باید در قالب شکل گروه به سامان می­رساند که در و 6 گروه شکل گرفت و بر اساس نیازسنجی به 26 حوزه محوری رسیدیم.

 

رییس مرکز پژوهش­های جوان افزود: گروه­های این مرکز به 6 گروه بینش و اندیشه، اخلاق و تربیت و روانشناسی، نظام­های اسلامی و مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ادب و هنر و سنت­های حوزوی و آداب طلبگی تقسیم می­شوند.

 

وی یادآور شد: مجموعه فعالیت­های مرکز پژوهش­های جوان از سال 89 تا به امروز در قالب 6 گروه بوده که نتیجه آن 313 اثر پژوهشی شده است؛ چند نکته را از آغاز لازم دانستیم تا در پیش روی کارهای خود قرار دهیم که سطح­بندی مخاطب جوان و تنوع غالبی آثار از جمله آن­ها است.

 

حجت­الاسلام پور امینی درباره مخاطبان این مرکز گفت: مخاطبان اصلی این مرکز شامل جوانان سال­های آخر دبیرستان، دانشجویان(کارشناسی)، اندیشه(دانشجویان کارشناسی­ارشد و دکتری) و طلاب هستند.

 

رییس مرکز پژوهش­های جوان در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز پژوهش های جوان در دو بخش موضوعی و آثار تک نگاری صورت می­گیرد؛ در کنار فعالیت­های این مرکز، برای ارتباط با طلاب جوان، به انتشار ماهنامه حاشیه پرداختیم که در نوع خود به زیبایی توانست ارتباط خوبی را با طلاب پایه­های پایین­تر برقرار کند./822/پ202/ی

ارسال نظرات