۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۶۳۸۸۲
راه امام/ یکی از علمای اهل تسنن لبنان در گفت‌وگو با رسا:

کشورهای عربی امنیت و استقلال خود را در سایه دوستی با آمریکا از دست دادند/ امام خمینی آل‎سعود را نماینده اسلام آمریکایی می‎دانست

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان استکبار ستیزی و حمایت از فرهنگ مقاومت را از مهم‌ترین ویژگی های اندیشه امام راحل برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) به خوبی می‌دانست آل سعود حافظ منافع آمریکا است.
شيخ احمد القطان، رييس جمعيت العمل و قولنا لبنان


شیخ احمد القطان، یکی از علمای اهل تسنن لبنان رییس تجمع قولنا و العمل در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزرای رسا با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به گفتمان امام خمینی(ره) در شرایط کنونی جهان اسلام گفت: اندیشه وحدت طلبانه امام و حمایت ایشان از جریان مقاومت در برابر دسیسه های صهیونیستی - آمریکایی امروز بیش از پیش مورد نیاز جهان اسلام است. این شخصیت بزرگوار با درک مناسب نسبت به پروژه های غرب در منطقه با انقلاب اسلامی در ایران گامی بزرگ در راستای مقابله با آن برداشت.

 

وی با استناد به سخنان امام در تقسیم‌بندی جهان اسلام به اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی گفت: برخی از حاکمان عرب که با اراده استعمارگران و مستکبران روی کار آمدند اصلی ترین مخاطبان امام خمینی درباره اسلام آمریکایی هستند. اسلام آمریکایی به این معنا است که مزدوران آمریکا در منطقه تابع سیاست غربی‌ها باشند.

 

این عالم اهل تسنن لبنانی اقدامات و مواضع حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس را نمونه ای واضح از مسلک اسلام آمریکایی دانست و خاطرنشان کرد: آنها با دنباله روی از اسرائیل و آمریکا تلاش دارند که حکومت خود را حفظ و با خواست و اراده مردم مقابله کنند. حال اینکه تجربه نشان داده است آمریکایی ها تازمانی که مصلحتشان ایجاب کند از دیگران حمایت می‌کنند و بعد از آن به هیچ وجه همپیمان خوبی نیستند.

 

لزوم آزادسازی فلسطین به جای کشتار مردم یمن

 

القطان با تأکید براینکه ما امروز شاهد هستیم عربستان سعودی از هیچ جنایتی در یمن فروگذاری نمی‌کند، اظها داشت: همانگونه که امام خمینی مسأله فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام معرفی کرد این هواپیماها و ارتش های عربی به جای کشتار برادرانمان در یمن باید در راستای آزادسازی فلسطین اشغالی تلاش کنند.

 
وی افزود: ظرفیت های جهان اسلام باید صرف آزادسازی بیت المقدس و سایر سرزمین‌ها و مقدسات اسلامی از دست رژیم صهیونیستی شود.


رییس تجمع قولنا و العمل لبنان سخنان امام خمینی (ره) ضد آل سعود و جریان اسلام آمریکایی را به دلیل دنباله روی از اهداف آمریکا برشمرد و گفت: آل سعود به جای مصلحت اسلام حافظ منافع آمریکا و اسرائیل است و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به خوبی از این قضیه آگاه بود. سعودی ها موجودیت خود را در پرتو موجودیت آمریکا می‎‌بینند و هیچ استقلالی از خود ندارند. امام خمینی آل‎سعود را نماینده اسلام آمریکایی می‎دانست.

 


وی حمایت از فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی را از مهم‌ترین ویژگی های اندیشه امام خمینی(ره) توصیف و تصریح کرد: حمایت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای از مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان برگرفته از عقیده اسلامی است؛ چرا که هدف اصلی جهان اسلام آزادسازی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

 


نگاه تیزبینانه امام، فلسطین را به مسأله اصلی جهان اسلام تبدیل کرد

 


این روحانی اهل تسنن لبنانی ادامه داد: همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تأکید داشت فلسطین فرامذهبی و فراملیتی است و باید موجب وحدت همه جهان اسلام با همه طوایف و مذاهب شود. امام خمینی (ع) با نگاه تیزبینانه خود به همگان نشان داد که فلسطین در جهان اسلام مهم تر از هر مسأله دیگری است.

 


القطان با تمجید از پیروی مقام معظم رهبری از این سیاست در برهه کنونی، گفت: هر کشوری که می‌خواهد از جایگاه مهمی در جهان اسلام برخوردار باشد باید برای مسأله فلسطین اهمیت قائل باشد و از همه جریان های مقاومت اسلامی به ویژه حزب الله لبنان که بزرگ ترین خطر برای رژیم صهیونیسیتی است، حمایت کند.

 

 وی عدم اعتماد و اتکای امام خمینی (ره) به آمریکا و غرب را از دیگر معیارهای مهم این مرجع عالیقدر دانست و بیان داشت: به هیچ وجه امکان حمایت استکبار جهانی از کشورهای عربی و اسلامی وجود ندارد و همپیمانی موقت با برخی کشورهای عربی نیز تنها برای استفاده ابزاری از حاکمان عرب و برحسب مصالح غرب است.

 


القطان تصریح کرد: امنیت و آرامش جهان اسلام در سایه آمریکایی ها به دست نمی‌آید و رابطه با آنها ضامن هیچ چیزی نیست. /983/ب911/ک

ارسال نظرات