۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۶۳۳۱۵
همزمان با دهه مهدویت صورت می گیرد؛

فضاسازی شهری مشهد با بهره مندی از معارف مهدوی و انقلابی

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، با اشاره به اکران شعار «تا انقلاب مهدی» در فضاسازی شهری، گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای فعالیت های سازمان در دهه مهدویت امسال، تحول محتوایی در اکران های شهری، طرح های گرافیکی جدید، مجموعه پوسترهای نمایشگاهی و دیگر فعالیت های پیش بینی شده است.
فضاسازی شهری مشهد با بهره مندی از معارف مهدوی و انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجید عسگری، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، در نشست خبری اعلام برنامه های دهه مهدویت که بعد از ظهر امروز، در فرهنگسرای انتظار برگزار شد، به تشریح برنامه های این سازمان در دهه مهدویت پرداخت.

 

وی با اشاره به تقارن روز ولادت منجی بشریت(عج) و روز مستضعفین گفت: معارف مهدوی و مضامین روز همچون جهان اسلام و استکبار ستیزی در رأس همه فعالیت های فرهنگی و هنری این سازمان است.

 

عسگری با بیان این که امسال در حاشیه شهرها برنامه های بیشتر خواهیم داشت، تصریح کرد: تشکل های مردمی در محلات مختلف با مشارکت این سازمان نقش بسزایی در زیباسازی و فضاسازی شهری خواهند داشت.

 

معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اکران شعار «تا انقلاب مهدی» در فضاسازی شهری، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای فعالیت های سازمان در دهه مهدویت امسال، تحول محتوایی در اکران های شهری، طرح های گرافیکی جدید، مجموعه پوسترهای نمایشگاهی و دیگر فعالیت های پیش بینی شده است.

 

وی افزود: در این طرح ها و فضاسازی شهری از معارف مهدوی و انقلابی متناسب با شادمانی این ایام بهره گرفته شده است. فضاهای شهری با فرازهایی از دعای ندبه، اشعار آئینی، منویات امام و رهبری و لبیک یا مهدی تزئین خواهد شد.

 

عسگری، از اهتزاز پرچم های «یا مهدی» بر روی خودروها در این ایام خبر داد و اظهار کرد: در حرکتی هماهنگ، پرچم های «لبیک یا مهدی» با همکاری اصناف و تشکل ها تولید و توزیع می شوند و تاکسی های شهر پرچم های «یا مهدی» را بر روی خودروهای خود به اهتزار درمی آورند.

 

معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، ارائه بن های خرید محصول با تخفیف 50 درصد را از دیگر برنامه های این سازمان در این ایام عنوان و اظهار کرد: برای حمایت از تشکل های مردمی فرهنگسرای انتظار، بن های خرید محصول با تخفیف 50 درصد را تهیه کرده است تا مردم بتوانند با حداقل هزینه ملزومات برپایی جشن و شادمانی این ایام را فراهم کنند.

 

در ادامه حجت الاسلام سعید آخوندی، مدیر خیمة الانتظار با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تبعیت از ولایت، گفت: لازم است با همان دغدغه به انقلاب ولی عصر(عج) توجه شود تا زمینه ساز ظهور باشیم.

 

وی به برنامه های خیمةالانتظار اشاره و اظهار کرد: شهربازی مهدوی و اجرای نمایش آیینی ساعت 12 از جمله این برنامه ها است که علاقه مندان می توانند با شماره تلفن 37331617 و 32727254 هماهنگی کنند.

 

غلامحسین صفایی، مسؤول برپایی اجتماع عظیم انتظار نیز از برگزاری دهمین اجتماع عظیم منتظران همزمان با نیمه شعبان در عرصه میدان شهدا خبر داد و تأکید کرد: این اجتماع که با هدف ترویج فرهنگ مهدویت ساعت 8 صبح نیمه شعبان برگزار می‌شود، با قرائت دعای ندبه، آل یاسین و سخنرانی آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حرکت به سمت حرم مطهر ادامه پیدا می‌کند.

 

وی، حرکت‌های فرهنگی در مشهد را با هدف زمینه‌‌سازی ظهور امام زمان(عج) ضروری دانست و تصریح کرد: همواره باید در جامعه اسلامی به امام زمان(عج) توجه ویژه ای شود تا به عنوان جامعه  مهدوی به جهانیان معرفی شود./1310/پ202/ب5

 

ارسال نظرات