۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۶۳۲۴۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

مشارکت مردم در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام وظیفه ای شرعی و ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: مشارکت مردم در برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) وظیفه ای شرعی و ملی است.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي حجت الاسلام سالاري - نشست ستاد گراميداشت سالگرد ارتحال امام(ره) حجت الاسلام سالاري - نشست ستاد گراميداشت سالگرد ارتحال امام(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در استان، با تأکید بر مشارکت بیشتر در راستای برگزاری باشکوه تر این برنامه ها، اظهار کرد: امام خمینی(ره) مردم ایران را از قفس رژیم ستم شاهی و استکبار و استعمار آزاد کرد به همین دلیل نیز همه مردم و مسؤولان مدیون بنیان گذار نظام اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که بر این اساس گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی وی وظیفه ای شرعی و ملی است، خاطرنشان کرد: باید برگزاری این گونه مراسم ها به صورت مردمی و با عاملیت مردم باشد.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: در برگزاری مراسم های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) می بایست نقش اصلی را مردم ایفا کرده و دستگاه ها و نهادهای اجرایی تنها نقش حمایتی و هدایتی داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به شیطنت های دشمنان در زمینه برگزاری مراسم های اسلامی و انقلابی در کشور، افزود: برخلاف ادعای دشمنان در برگزاری مراسم های مختلف انقلابی و اسلامی از جمله گرامیداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تکلیف قانونی به دستگاه های اجرایی نمی شود.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: اخیرا برخی افراد اعلام کرده اند ستاد گرامیداشت ارتحال امام(ره) در استان دستگاه ها را مکلف به پرداخت چند صد میلیون تومان هزینه برگزاری مراسمات این ایام کرده در صورتی که این موضوع صحت نداشته و مشارکت دستگاه های دولتی در برگزاری برنامه های گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) با میل و رغبت و به تناسب توانمندی و قابلیت هر دستگاه است.

 

به گفته وی هزینه های برگزاری مراسمات نیز غالبا از سوی مردم و خیران تأمین شده و در این زمینه هیچ گونه تکلیفی بر عهده دستگاه های اجرایی و دولتی نیست.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که شائبه مزبور از دو حالت شیطنت تبلیغاتی  و یا فرار از ارائه خدمت خارج نیست، خاطرنشان کرد: افراد و مسؤولان می بایست از بیان مطالب جاهلانه در راستای موج سواری دشمن و شیطنت تبلیغاتی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اجتناب کنند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه های ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان، از اعزام بیش از چهار هزار و 500 زائر به مرقد امام(ره) همزمان با نیمه خرداد ماه خبر داد و افزود: این زائران در قالب گروه های مختلف مردمی از مرکز و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند.

 

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این نشست، با بیان این که هیچ کدام از مدیران استان شک و شبهه ای در مورد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ندارند، افزود: اگر چنین مدیری در استان وجود داشته باشد، جای آن فرد بر روی صندلی مدیریت نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر برگزاری مردمی برنامه های گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان، خاطرنشان کرد: لازم است در برگزاری برنامه های پیش بینی شده برای این ایام بیش از پیش از ظرفیت مردم و خرد جمعی آنها استفاده شود نه آن که مسؤولان و دستگاه ها برگزار کننده مراسم بوده و مردم تنها ناظر باشند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات