۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۱۰۶

نشست خرمشهر در خاطره ها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست خرمشهر در خاطره ها با حضور سرداران، امیران و یادگاران دفاع مقدس در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
نشست خرمشهر در خاطره ها نشست خرمشهر در خاطره ها نشست خرمشهر در خاطره ها نشست خرمشهر در خاطره ها خرمشهر در خاطره ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خرمشهر در خاطره ها با حضور سرداران، امیران و یادگاران دفاع مقدس شامگاه یکشنبه در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

 

در این نشست محمد کیانی از فرماندهان دفاع مقدس با بیان اینکه مقاومت مردم سبب پیروزی عملیات بیت المقدس شده است، ابراز داشت: تمامی عملیات ها مانند فتح المبین و بیت المقدس با تجهیزات کم ولی با روحیه بالایی که از جانب امام راحل(ره) به رزمندگان داده شده بود به پیروزی انجامید.

 

وی افزود: رزمندگان اجازه ندادند که ارتش عراق یک شکل منطقی نظامی پیدا کند، در عملیات فتح المبین عراقی ها تصور نمی کردند که مقاومت در مقابل آنان بایستد، اگر عراق در زمین ها بطور منطقی حضور می داشت امکان بازپسگیری زمین ها را نداشتیم.

 

در ادامه این نشست داوود صفا از فرماندهان دفاع مقدس با بیان اینکه مقایسه دهه شصت و نود صحیح نیست، گفت: جنگ در دهه ای رخ داد که ما از تجربه و بینش بالایی برخوردار نبودیم، بطور مثال به دلیل ضعف دیپلماسی نتوانستیم در عرصه بین الملل کاری انجام دهیم، تحلیل باید برمبنای شرایط زمان انجام بپذیرد.

 

عباس سقایی در این نشست با بیان اینکه باید باب نقد را باز کنیم، گفت: اگر اشتباهی در آن زمان رخ داده باید آن را مطرح و نقد کنیم، امام راحل(ره) نیروها را بدون آموزش ساماندهی می کردند و آن پیروزی ها بدلیل اعتماد به ایشان رخ می داد./811/پ203/ب4

ارسال نظرات