۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۶۲۴۸۷
آیت الله نمازی:

تاریخ و عظمت دفاع مقدس نباید فراموش شود/ پیشنهاد تأسیس نمایشگاه عملیات دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با ارائه طرح پیشنهاد تاسیس نمایشگاه عملیات دفاع مقدس، گفت: تمامی عملیات های 8 سال دفاع مقدس رمز سربلندی و استقرار نظام جمهوری اسلامی بوده و هست و خواهد بود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با تبریک میلاد سفینه النجاه و مصباح الهدی حسین بن علی بن ابیطالب و حضرت ابوالفضل العباس و سید ساجدین زین العابدین را به مسلمانان جهان و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز گفت:  سوم خرداد  سال 61 ، روز پیروزی رزمندگان شجاع و سلحشور اسلام برسپاه یزیدیان زمان و آزادی خرمشهردر عملیات بیت المقدس است.

 

وی افزود: نسل جدید که دوران دفاع مقدس را ندیده اند نمی توانند عظمت وقایع  این دوران را که جوانان سلحشور ایران معجزه آفریدند و  دنیا را متحیر کردند درک کنند، لذا وقایع و عظمت دوران دفاع مقدس را باید به نسل جدید و نسل های آینده ایران انتقال داد.

 

آیت الله نمازی یکی از راه های انتقال وقایع و عظمت دوران دفاع مقدس به نسل جدید و نسل های آینده را ایجاد نمایشگاه عملیات های دفاع مقدس در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ را به مسؤولان کشور پیشنهاد کرد و یاد آورشد: نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان و کسانی که دوران دفاع مقدس نبودند تا آثار مجد و عظمت اسلام و رزمندگان اسلام را مشاهده کنند با حضور در این نمایشگاه ها می توانند با وقایع این دوران آشنا شوند.

 

به گفته وی، تاریخ دفاع مقدس و نام آوران دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و رزمندگان نباید به دست فراموشی سپرده شود و نسل جدید و نسل های آینده کشور  باید بدانند انقلاب اسلامی با چه خون هایی احیاء و چه جوانان برومندی را در این راه از دست داده ایم.

 

افرادی که با انقلاب و رهبری چانه زنی و طلبکاری می کنند دوران دفاع مقدس کجا بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این که ما نمی توانیم از آرمان شهدا عدول کرده و چشم خود را نسبت به منکرات ببندیم متذکر شد: افرادی آمده اند و حرف جدید و تازه ای می زنند و با انقلاب و ولایت و رهبری چانه زنی کرده و طلبکاری می کنند باید متوجه باشند کی هستند و دوران دفاع مقدس را کجا بودند.

 

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که تاریخ و عظمت دفاع مقدس نباید به دست فراموشی سپرده شود گفت: عملیات بیت المقدس چهار مرحله داشت که مرحله چهارم آن  منجر به فتح خرمشهر و دستاوردهای بسیاری شد.  

 

وی، آزاد سازی 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران از جمله خرمشهر، 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته ازسپاهیان صدام، انهدام 60 فروند هواپیما و سه فروند هلی‌کوپتر دشمن،انهدام 418 دستگاه تانک و نفربر و 30 دستگاه توپ و همچنین به غنیمت گرفتن 105 دستگاه تانک و نفربر را از جمله دستاوردهای مهم عملیات بیت المقدس اعلام کرد و افزود: عملیات بیت المقدس چهارم خرداد ماه به پایان رسید و خرمشهر با نصرت خداوند و فداکاری رزمندگان بعد از 578 روز اسارت به آغوش ملت ایران بازگشت.

 

کمک های نظامی به عربستان سعودی و تکیه به ارتش ضعیف سعودی اشتباه آمریکا بود

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اظهار نظر اخیرکالین پاول وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در مورد پشتیبانی آمریکا از عربستان در حمله به یمن گفت: واشنگتن با پشتیبانی از عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شد چرا که ما نباید به وعده پادشاه عربستان و پسرش مبنی بر این که ارتش سعودی طی 10 روز وارد صنعا پایتخت یمن می شود را باور می کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کالین پاول اعتراف کرده است، نتیجه جنگ 41 روزه اکنون فاجعه آمیز است و هیچ کس باور نمی کرد که یمنی ها بتوانند به شهرهای عربستان سعودی حمله کنند و سربازان آن را قتل عام کنند، لذا کمک های نظامی به عربستان سعودی و تکیه به ارتش ضعیف سعودی اشتباه بود.

 

وی با اشاره به این که کالین پاول معتقد است وزیر دفاع سعودی حتی نمی داند واژه جنگ به چه معنا است گفت:کالین پاول در این مصاحبه گفته است، من به دوستان سعودی توصیه می کنم از مشاجره با ایران دست بردارند زیرا ایران می تواند طی چند ساعت عربستان را به دوران پیش از صنعتی برگرداند و در آن زمان ما قادر نخواهیم بود از تأسیسات سعودی ها در برابر حمله ایران جلوگیری کنیم و سعودی ها حتی یک خط تلفن پیدا نخواهند کرد که با آمریکا تماس بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: نتیجه تجاوز نظامی آل سعود به ملت مظلوم یمن تا کنون 10 هزار شهید و مجروح و نیم میلیون کودک و زن و سالمند را آواره کرده است.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به تهدید جدید داعش توسط یک نوار صوتی مبنی بر این که بعد از آزادسازی الرمادی نوبت به کربلا و بغداد می رسد گفت: الرمادی در حال حاضر در محاصره ارتش عراق است و تروریست های داعش آرزوی رسیدن به کربلا و بغداد را با خود به گور خواهند برد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه ماه شعبان را ماه استغفار از گناهان و ماه پاکی دانست و با تأکید براین که نباید از این ماه غفلت کرد گفت: ماه شعبان ماه پاکسازی از گناهان و استغفار و مناجات و انس و راز و نیاز با خدا است./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات