۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۴۰۶
در مشهد اردهال کاشان برگزار شد؛

نشست هم اندیشی روحانیت شاغل دستگاه های اجرایی استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ نشست یک روزه هم اندیشی روحانیت شاغل دستگاه های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزارشد.
نشست هم انديشي روحانيت شاغل اوقاف، تبليغات اسلامي و سپاه الزمان استان اصفهان نشست هم انديشي روحانيت شاغل اوقاف، تبليغات اسلامي و سپاه الزمان استان اصفهان نشست هم انديشي روحانيت شاغل اوقاف، تبليغات اسلامي و سپاه الزمان استان اصفهان نشست هم انديشي روحانيت شاغل اوقاف، تبليغات اسلامي و سپاه الزمان استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سپاه، سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف از جمله نهادهایی است که مستقیما زیر نظر رهبری اداره می شوند و وظیفه اصلی این سه نهاد انجام امور فرهنگی است.

 

 انتصاب این سه سازمان به ولی فقیه سبب ایجاد انگیزه می شود تا فعالیت ها با همانگی بیشتر انجام و از توانمندی های یکدیگر بیشتر بهره برداری را داشته باشند.

 

تهاجم فرهنگی دشمن، بصیرت افزایی، تهدیدات شبکه های اجتماعی، تحریم و تهدیدهای دشمن و مقاومت ایران در برابر تهدیدات دشمن، استفاده از ظرفیت های بسیج، رویکرد مردم به وقف، مذاکرات هسته ای، محاصره یمن، اهمیت حضور مردم در صحنه و الگوهای مناسب فرهنگی از مهمترین موضوعات مسائلی بود که در نشست یک روزه هم اندیشی روحانیت شاغل دستگاه های اجرایی اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در آستان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان مطرح شد.

 

در مباحث فرهنگی باید مانند مبارزانی که در عراق و سوریه و یمن مبارزه می کنند جنگید و مقاومت کرد

حجت الاسلام سید محمود فقیهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این نشست یک روزه که امروز در سالن کنفرانس آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد گفت: در مباحث فرهنگی باید مانند مبارزانی که در عراق، سوریه و یمن مبارزه می کنند، جنگید و مقاومت کرد.

 

وی تحولات فرهنگی را نیازمند زمان دانست و افزود: مسؤولان فرهنگی باید فرهنگ سازی کنند و این فرهنگ سازی باید با سرعت انجام شود، چرا که نباید از دشمن عقب بود.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که در امور فرهنگی باید جهت دهی انجام شود، گفت: اگر بتوان در امور فرهنگی ایده و فکر ارائه شود و نظارت صورت گیرد، بسیار ارزشمند تر از دادن کتیبه و پرچم است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان  یاد آورشد: در سازمان تبلیغات جامعه هدف هیأت مذهبی و دانش آموزان است که در بحث دانش آموزان 10 هزار گفتمان صورت گرفته است.

 

ایران در مذاکرات هسته ای تا حد لازم کوتاه آمده است

سردار غلامرضا محمدی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در مذاکرات هسته ای تا حد لازم کوتاه آمده است، اما دشمن به دشمنی خود ادامه داده و به حق ایران احترام نمی گذارد.

 

وی افزود: در حال حاضر نباید نسبت به فعالیت های دشمن کوچکترین غفلتی انجام شود و ضمن رصد کردن اقدامات دشمن و حمایت از حکومت ولایی در مقابل دشمن مقاومت کرد.

 

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به این که وهابیت با جنگ در یمن و صهیونیست ها در جنگ با غزه جایگاه خود در عرصه بین الملل را از دست داده اند، گفت: در جنگ یمن، دشمن دموکراسی و موضوعاتی از این قبیل را کاملا نادیده گرفت و به دلیل این که عربستان را در خطر می دید وهمچنین وحشتی که از مسلمانان یمن داشت به این کشور حمله کرد.

 

به گفته وی، وضعیت امروز جهان پیچیده تر از صدر اسلام است، اما شیوه و نقشه های دوران صدر اسلام یعنی پیاده کردن سیاست های معاویه توسط دشمن هستیم .

 

از ظرفیت بسیج باید برای کمک به سازمان های مختلف جهت پیشبرد امور فرهنگی استفاده شود

حجت الاسلام رضا غفاری پور، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان نیز با اشاره به این که این که افراد شاغل در این سه سازمان باید مدافع نظام و اسلام باشند و از طرفی وظیفه طلبگی خود را فراموش نکنند، گفت: آگاهی از آخرین وضعیت شهر، کشور، منطقه وجهان یکی از دستاوردهای تشکیل این جلسات است تا از این طریق بصیرت افزایی انجام شود.

 

به گفته وی، این جلسات باید در مقیاس کوچک تر در شهرستان ها نیز برگزار شود و از این فرصتی که به شهرستان داده می شود باید آثار و دستاوردهای آن استخراج شود تا مشخص شود به چه میزان تأثیر گذار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اشاره به تشکیل بسیج در دانشگاه و حوزه در سال 57 توسط رهبر معظم انقلاب گفت: هدف رهبر معظم انقلاب از تشکیل بسیج در دانشگاه و حوزه بیان مسائل نظام و انقلاب و دفاع از ارزش های آن بوده است تا از این طریق بصیرت افزایی انجام شده باشد.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت مناسبی در سپاه و بسیج است که بسیج در همه دستگاه ها و محله ها وجود دارد، تأکید کرد: از ظرفیت بسیج باید برای کمک به سازمان های مختلف جهت پیشبرد امور فرهنگی استفاده شود.

 

به گفته وی، بهترین قشر انقلاب که به محض وجود خطر می توانند به کمک نظام بیایند، بسیج است، از این رو باید به این نهاد ارزشمند بیش از بیش توجه شود و از ظرفیت های موجود در آن استفاده شود.

 

سکان دار تحقق 10 میلیون حافظ قرآن سازمان اوقاف است

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به این که سازمان اوقاف 57 برنامه فرهنگی در طول یک سال باید اجرا کند، گفت: طرح آرامش بهاری به عنوان طرحی نو به مدت چهار سال است که در حال اجرا است و استان اصفهان طی دو سال متوالی رتبه نخست و دوم را در اجرای این طرح کسب کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به این که طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، اجرای امینانه واقفان خیر اندیش و طرح ملی حفظ قرآن از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه است، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده است که ایران اسلامی باید حداقل 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد که سکان دار این طرح سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال 93 حدود 217 وقف جدید به ثبت رسید که ارزش آن بیش از یکصد میلیارد تومان بود که در یک مورد 15 جریب زمین به ارزش 7 میلیارد تومان وقف خانه سالمندان شد.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از موقوفات است که در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی است و توجهی به وقف ندارند اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مربوط این معضل حل و فصل شود.

 

همه امید دشمن پیروزی در عرصه فرهنگی است

حجت الاسلام محسن طالب پور، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف نیز در این نشست تأکیدکرد: تداوم برگزاری چنین نشست هایی لازم و ضروری است، چرا که سپاه، سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف از جمله نهادهایی است که مستقیما زیر نظر رهبری اداره می شوند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب وظیفه سپاه را مقابله با جنگ نرم عنوان کرد گفت:  امروز نیز دغدغه معظم له مبارزه در عرصه فرهنگی است، چرا که دشمن با تمام توان خود در این عرصه فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام طالب پور همچنین با اشاره به این که سپاه را به عنوان یک نهاد نظامی می شناسند، تأکید کرد: سپاه یک نهاد، عقیدتی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی است، از این رو بخش عقیدتی و سیاسی سپاه بر نظامی گری آن مقدم است.

 

به گفته وی، دشمن در زمینه سیاسی و اقتصادی فعالیت های بسیاری برای مقابله با ایران اسلامی انجام می دهد، اما امید آنها پیروزی در عرصه فرهنگی است تا از این طریق ما را از آرمان های انقلابی و اسلامی جدا کند و بتواند جامعه را به صورت تدریجی به سمتی ببرد که از اسلام و انقلاب فاصله بگیریم.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت های فراوانی در این سه مجموعه وجود دارد، گفت: در بعد فرهنگی با استفاده از تمام ظرفیت ها در سه مجموعه سپاه، اوقاف و سازمان تبلیغات می توان به موفقت هایی بزرگی دست پیدا کرد.

 

حجت الاسلام طالب پور تأکید کرد: هماهنگ شدن این سه سازمان می تواند انقلاب و تحول فرهنگی ایجاد کند، از این رو می توان با استفاده از تجربیات یکدیگر و جذب جوانان به این موفقیت دست پیدا کرد و نباید فراموش کرد که ما در جذب جوانان موفق نبوده ایم تا از توانمندی های آنها استفاده کنیم.

 

ایران جزیره ای آرام در میان دریای طوفانی است

محمدمهدی عبد خدایی، دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام نیز در این نشست با اشاره به این که ایران از تمام حرکت های اسلامی حمایت می کند و باید حمایت کند، گفت: هر کشوری که به دنبال حکومت اسلامی مستقل باشد مورد هجمه آمریکا قرار می گیرد، چرا که آنها با اسلام مشکل دارند.

 

وی همچنین با اشاره به این که ایران نمی تواند از حرکت های اسلامی حمایت نکند، چرا که انقلاب ایران اسلامی است، گفت: در ایران ملی گرایی راه ندارد، از این رو تمام قدرت استکبار برای از بین بردن اسلام و تضعیف نیروی اسلام به کار گرفته شده است.

 

عبدخدایی تأکید کرد: ایران جزیره ای آرام در میان دریای طوفانی است که این نعمت به لطف وجود رهبر معظم انقلاب شخصیتی که به گفته والده ایشان، از چهارده سالگی نماز شب به جا آورده است و امروز رهبری امت اسلامی به دست ایشان است.

 

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به این که آمریکا در یمن، عراق و سوریه با ایران می جنگد، تأکید کرد: مشکل دشمن با اسلام است و دشمن به دلیل این که با اسلام مشکل داشت نواب صفوی را به شهادت رساند، لذا هر آزاده ای بخواهد حکومت اسلامی غیر مستقل تأسیس کندآمریکا با آن مقابله خواهد کرد./1307/پ200/ح

ارسال نظرات