۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۸۷۵
شیخ الاسلام:

پیروزی مسلمانان در برابر استکبار زمینه‌ای برای ظهور است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی مسلمانان و مؤمنان در برابر استکبار زمینه‌ای برای ظهور است.
شيخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی در همایش من النکبة الی حربة فلسطین که عصر امروز در مؤسسه ندا برگزار شد، اظهار داشت: فلسطین سمبل و رمز نهضت‌های آزادی‌بخش و آزادی ملت‌ها حتی برای جمهوری اسلامی ایران است و این در حالی است که حضرت امام(ره) پیش از پیروزی انقلاب نیز احترامی جدی برای مسأله فلسطین قائل بودند و نقل قول‌هایی که امروزه از بیانات ایشان می‌شنویم مبنی بر اینکه اسرائیل باید نابود شود، نشانگر خواستار وحدت مسلمانان جهان در مقابل اسرائیل بود و همدلی در مسلمانان ملاک و معیاری با ارزش برای ایشان محسوب می‌شد.

 

وی گفت: چفیه فلسطینی به عنوان رمز و سمبل مقاومت شناخته شده همچنین در جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران با توجه به استفاده‌هایی که این چفیه داشت، الان بر روی دوش مقام معظم رهبری قرار دارد و به اعتقاد من این چفیه از دوش رهبر برداشته نخواهد شد تا روز آزادی فلسطین و همه ملت ایران نیز این را به عنوان سمبل مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار قبول دارند.

 

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در صبح روز 22 بهمن ماه پیروز شد در حالی که در عصر همان روز سفارت اسرائیل از سوی ملت غیور ایران تسخیر شد و این تداعی‌گر شعاری بود آن روزها با این عنوان «امروز ایران، فردا فلسطین» سر می‌دادند.

 

شیخ الاسلام درباره سفر عرفات به ایران در سال 57 تصریح کرد: 10 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی که آقای عرفات به ایران سفر کرد در حالی بود که پرچم اسرائیل پایین کشیده شده بود و پرچم فلسطین بالا رفته بود و این به عنوان نخستین سفارت سازمان آزادی‌بخش در جهان تحویل آقای عرفات شد.

 

وی افزود: حضرت امام(ره) در مرداد ماه سال 58 که مصادف با ماه رمضان بود روز قدس را اعلام کردند و این نخستین حرکت خارجی در نهضت حضرت امام(ره) بود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسرائیل هر روز در حال کوچک‌تر شدن است و این در حالی است که سعی دارد همین موقعیت فعلی خود را حفظ کند و کوچک‌تر نشود.

 

شیخ الاسلام بیان داشت: در مورد جنگ اسرائیل و فلسطین مصداق این آیه را به خوبی متوجه می شویم که خدا می‌فرماید آنهایی که ایمان دارند در راه خدا می‌جنگند و آنهایی که ایمان ندارند در راه طاغوت می‌جنگند که امیدواریم این پیروزی برای مسلمانان زمینه ای برای ظهور باشد./806/پ202/ح

ارسال نظرات