۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۱۸۲۳
مولوی نذیر سلامی:

عربستان سیاست اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را دنبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مولوی سلامی با تأکید بر دنبال کردن سیاست اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی توسط عربستان، گفت: آنها دلارهای نفتی را در اختیار آمریکا قرار می‌دهند و از آن سو سلاح‌های تاریخ‌گذشته آمریکایی را می‌خرند و بر سر مسلمانان می‌ریزند.
مولوي سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش "رجبیون عشایر" که به مناسبت 29 اردیبهشت‌ماه، سالروز بسیج عشایری در سالن جهاد کشارزی زاهدان برگزار شد؛ گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که کشورهای همسایه ما در چهار طرف دچار بحران‌هایی هستند که نه شیعه و نه سنی امنیت را به معنای واقعی احساس نمی‌کنند.

 

وی بیان کرد: قبل از اسلام، طوایف بر عربستان حکومت می‌کردند و عمده کار آنها قتل و غارت بود هر طایفه تلاش می‌کرد تا افراد بیشتری را به قتل برساند اما زمانی که تصدی امور به قبیله قریش واگذار شد، همه طوایف به دلیل حرمت کعبه به آنها تعرض نکردند و حتی کاروان‌های آنها در شام و یمن در امنیت کامل بودند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن در سوره قریش، اشاره لطیفی به امنیت دارد و می‌فرماید خدا را که به شما معیشت و امنیت داده است، عبادت کنید ایران اسلامی در شرایط کنونی نسبت به کشورهای همسایه خود امنیت بیشتری دارد.

 

وی به عوامل تحقق امنیت پایدار در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین عاملی که سبب شده تا امنیت محقق شود این است که نظام ما بر اساس قوانین دینی و الهی اداره می‌شود و در رأس آن فردی فقیه و آگاه است که در تمام موارد، اسلام را در نظر دارد.

 

مولوی سلامی افزود: عامل دوم در احقاق امنیت ایران، همکاری و تعامل متقابل مردم و مسؤولان نظام است و از نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان عامل سوم می‌توان نام برد اگر همکاری مردم با این نیروها کم‌رنگ شود قطعا آسیب خواهیم دید امنیت اساس پیشرفت و توسعه است و بدون آن، همه زیربناها از جمله آب، برق، مدرسه و دانشگاه دچار مشکل خواهند شد.

 

وی خطاب به افراد فریب‌خورده استکبار، تصریح کرد: کسانی که فریب دشمنان نظام اسلامی را خورده‌اند، مطمئن باشند که نمی‌توانند نظام را ساقط کنند چنانچه دفاع هشت ساله ملت ایران نشان‌دهنده این امر است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سه عامل ایمان به خدا، قرآن و قیامت، کفایت سیاسی و رهبری امام راحل و وحدت مردم را می‌توان مسبب شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی دانست لذا همین مؤلفه‌ها سبب دوام و استمرا نظام خواهند شد.

 

وی در خصوص ویژگی‌های بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج یک نیروی مردمی حاضر و بی‌توقف است که بر اساس احساس مسؤولیت، نقش‌آفرینی می‌کند اگر به لحاظ دینی به مسأله بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که هر مسلمان باید یک بسیجی باشد و آمادگی خود را برای روبرویی با چالش‌ها حفظ کند.

 

مولوی سلامی به چالش‌های فراروی جهان اسلام اشاره و اذعان کرد: امروز چالش‌های فراوانی دنیای اسلام را فرا گرفته است مشاهده ‌می‌کنیم که مسلمان در مقابل مسلمان می‌جنگد بزرگترین چالش امت اسلامی وجود جریان‌های افراطی و تکفیری است آنها با نام اسلام سر از تن انسان‌ها جدا می‌کنند آیا تاریخ اسلام و سیره پیامبر با ادعای این گروه‌ها مطابقت دارد؟! چگونه ممکن است اسلامی که انسان را به رعایت حقوق حیوانات ملزم می‌کند، دستور سر بریدن انسان‌های بی‌گناه را داده باشد؟!

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر که اختلاف مذهبی به جنگ مذهبی تبدیل شده، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است آنها دلارهای نفتی را در اختیار آمریکا قرار می‌دهند و از آن سو سلاح‌های تاریخ‌گذشته آمریکایی را می‌خرند و بر سر مسلمانان می‌ریزند عربستان از طرفی به جنایت‌کاران کمک می‌کند که صنایع نظامی آنها از کار نیفتد و از سوی دیگر مسلمانان یمن را بمباران می‌کند./831/پ202/ش

ارسال نظرات