۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۸۱۶
امام‌جمعه سربیشه:

غرب و دول دست نشانده آن در منطقه مصداق واقعی تروریست هستند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه سربیشه بابیان این‌که پدید آمدن تروریسم در منطقه به نفع آمریکایی‌ها است تا منطقه را ناامن جلوه دهند، گفت: اگر برای تروریسم بخواهیم مصداق پیدا کنیم مصداقی غیر از آمریکایی‌ها و غربی‌ها ندارد.
يمن

حجت‌الاسلام سنجری، امام‌جمعه سربیشه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که ریشه تمام ظلم‌ها و تجاوزطلبی‌ها بشر در جهل و شهوت قدرت ریشه دارد، گفت: امروز باوجود پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری، هنوز جهل مرکب بر کشورهای غربی و وابستگان به آن‌ها حاکم است و موجب تجاوز این گروه‌ها و راه‌اندازی جنگ نیابتی در کشورهای اسلامی‌شده و دلیل حضور عربستان در این جنگ نیابتی حفظ تحکم خاندان سعود بر مسلمان در کشورهای اسلامی است.

 

وی افزود: جهل در این افراد به‌قدری قوی است که حاضر نیستند حتی برای یک‌لحظه به خاطر اشتباهات خود از ملت‌های مظلوم دنیا و مسلمانان عذرخواهی کنند.

 

امام‌جمعه سربیشه ادامه داد: با بیان این‌که امکانات زیادی در جوامع غربی وجود دارد اما این امکانات نتوانسته جهلشان را از بین ببرد.

 

حجت‌الاسلام سنجری اظهار کرد: جوامع غربی از یک ‌طرف از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و آن‌ها را آموزش می‌دهند به‌گونه‌ای که به اذعان خانم کلینتون، سرکرده داعش را آموزش دادند و به منطقه وارد کردند و از طرفی ائتلافی بر ضد داعش تشکیل می‌دهند و این همان جاهلیتی است که احتمالاً منظور رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم مردم منطقه آگاه‌تر و بیدارتر شوند و در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.

 

وی ادامه داد: دشمن از اسلام اصیل و ریشه‌دار ضربه خورده و این مربوط به اکنون هم نیست و دشمن درک کرده است که اگر مسلمانان، مسلمان واقعی و پیرو پیامبر اکرم(ص) باشند ضربه خواهند خورد؛ بنابراین به دنبال این است که اسلام آمریکایی را ترویج دهد و در اجتماعات غربی که از اسلام و تعریف اسلام بویی نبردند، وانمود کنند مسلمانان خون‌ریز، جنگجو و تروریست هستند.

 

امام‌جمعه سربیشه اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای دشمن این است که به نحوی به مسلمانان اصیل اتهام بزند و زمانی لبنان و زمانی هم ایران را محور شرارت معرفی می‌کند و این سیاست دوگانه غرب است که از طرفی از داعش به اسم اسلام حمایت می‌کند و از طرفی هم در سوریه و لبنان و یمن به اسم اسلام و بر ضد آن‌ها کار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام سنجری افزود: اهداف آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این نهفته شده که مسلمانان را تروریست جلوه دهند.

 

وی ادامه داد: از دیگر دلایلی که دشمن سعی دارد مسلمانان را تروریست معرفی کند این است که از هجوم مردم روشنفکر کشورهای غربی اروپایی و آمریکایی به اسلام جلوگیری کند.

 

امام‌جمعه سربیشه اضافه کرد: با توجه به این‌که در چند سال گذشته هزاران نفر در کشورهای غربی از جمله در آلمان، فرانسه و آمریکا مسلمان شدند؛ بنابراین برای جلوگیری از ادامه این روند دشمن دو کار مهم انجام داد؛ اولا در بخش نظامی، هجوم داعش به کشورهای مختلف را انجام می‌دهد و دیگر این‌که مسلمانان را تروریست جلوه بدهند و یک جنگ روانی علیه مسلمانان درست کنند.

 

حجت‌الاسلام سنجری بابیان این‌که پدید آمدن تروریسم در منطقه به نفع آمریکایی‌ها است تا منطقه را ناامن جلوه دهند، گفت: اگر برای تروریسم بخواهیم مصداق پیدا کنیم باید به سابقه کشورهایی که اکنون دارند بحث حقوق بشر و تروریسم را مطرح می‌کنند نگاهی بیندازیم و مصداقی غیر از آمریکایی‌ها و غربی‌ها نمی‌توان پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: در دهه اخیر، بحث شهادت شهدای هسته‌ای چیزی نبود که غیر از آمریکایی‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی آن‌ها بخواهند آن را برنامه‌ریزی کنند.

 

امام‌جمعه سربیشه گفت: اکنون مصداق تروریست، آمریکا و عربستان و دولت خودکامه بحرین و رژیم غاصب اسرائیل است که به فضل خدا در آینده نزدیک از بین خواهند رفت.

 

حجت‌الاسلام سنجری اظهار کرد: تمام‌کارهایی که دشمن انجام می‌دهد برای این است که بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

وی یادآور شد: جنگ عربستان در مقابل یمن، جنگی است که برای خود عربستان حیاتی است چراکه اگر این کار را نکند در آینده نزدیک خودش فرو خواهد پاشید و از این طریق می‌خواهد اجل خود را به تعویق بیندازد و قطعاً روزی خواهد رسید که آل سعود به نام آل سقوط معرفی خواهد شد./968/ت302/ب5

ارسال نظرات