۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۶۱۰۸۰
صبح امروز؛

آزمون ورودی مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاظمی گفت: به فضل الهی امسال هم موفق شدیم آزمون ورودی سطح 3 پیوسته را در 6 رشته تخصصی فقه و اصول، ادبیات عرب، کلام اسلامی، تبلیغ، فقه قضایی و فقه سیاسی برگزار کنیم.
آزمون ورودي مدرسه علميه عالي نواب - مشهد

حجت الاسلام محمدرضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد و در حاشیه برگزاری آزمون ورودی سال 95-94 این مدرسه علمیه به تشریح جزئیات برگزاری آزمون پرداخت و گفت: به فضل الهی امسال هم موفق شدیم آزمون ورودی سطح سه پیوسته را در شش رشته تخصصی فقه و اصول، ادبیات عرب، کلام اسلامی، تبلیغ، فقه قضایی و فقه سیاسی برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به این که این مدرسه علمیه برای نخستین بار در رشته «فقه سیاسی» دانش پژوه می پذیرد، افزود: این رشته با موافقت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان طراحی شده و در واقع همان فقه در حوزه حکومت و اداره سیاسی کشور، اعم از مباحث روابط بین الملل، رابطه بین حکومت و مردم و به طور کلی قوانین و مقرراتی که در محدوده اداره یک کشور در حوزه ارتباطات داخلی و خارجی است و هدف ما از پذیرش دانش پژوه در این رشته، پرورش فقهایی است که بتوانند احکام شرعی ناب اسلامی را در این حوزه استنباط کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب، این مدرسه علمیه را  از پرافتخار ترین مدارس حوزه خراسان از دیرباز تا به امروز دانست و اظهار کرد: امسال بحمدالله استقبال برای ورود به این مدرسه عالی نواب خوب بوده و مجموعا 618 نفر داوطلب ورود به این مدرسه هستند و در هر رشته 15 الی 20 نفر پذیرفته خواهند شد که این تعداد قبولی با توجه به ظرفیت محدود مدرسه است.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ورود به مدرسه عالی نواب، مصاحبه های علمی و بررسی صلاحیت های عمومی صورت خواهد گرفت، گفت: ان شاءالله پس از برگزاری آزمون بلافاصله تصحیح اوراق آغاز می شود و حداکثر تا دو هفته آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

وی از برگزاری آزمون ورودی این مدرسه برای دانش پژوهان سطح چهار حوزه در هفته آینده خبر داد و افزود: این آزمون برای نخستین بار در بین مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان در مشهد، در چهار رشته کلام جدید، کلام مقارن، فقه قضایی با گرایش حقوق جزا و فقه قضایی با گرایش حقوق خصوصی برگزار می‌شود./820/پ202/ح

ارسال نظرات