۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۱۰۵۵
مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

باور آیت‌الله مهدوی کنی به کسوت و تجربه، در عین اعتماد به جوانان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی کنی نوع خاصی از فرهنگ سازمانی ایجاد کردند که رشد پیدا کرد و اکنون نیز وجود دارد، یکی از موارد مهم ویژگی‌های مدیریتی ایشان باور عمیق به تجربه و کسوت در عین اعتماد به جوانان به خصوص در موارد اجرایی بود.
نادر جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر جعفری، مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق(ع) شامگاه پنج شنبه در در نشست تبیین اندیشه‌های مدیریتی آیت‌الله مهدوی کنی در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به گردآوری مجموعه 12 خطبه و 5 سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه آیت‌الله مهدوی کنی به بیان نکات مدیریتی و سیاست‌گذارانه ایشان پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی تجسم مدیریت اسلامی بودند چرا که وی به فضای پیرامون خود اشراف و شناخت کاملی داشتند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای کار کردن در دانشگاه باید روحیه قانون پذیری داشت، افزود: این شخصیت برجسته دارای روحیه قانون‌پذیری بودند و در عین حال انعطاف و لطافت محیط دانشگاهی را نیز در برنامه‌ریزی های خود اجرا می‌کردند.

 

جعفری با بیان اینکه روح بلند ایشان به ظرافت‌های مدیریتی توجه داشت، تصریح کرد: عمل باید به صورت تدریجی صورت بگیرد و در حقیقت عمل تدریجی است که ناشی از رویکرد مدیریتی است.

 

مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق(ع) به مخاطب‌شناسی دقیق آیت‌الله مهدوی کنی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: توجه به محیط مناسب دانشگاهی از جمله مواردی است که این استاد ارجمند به آن بسیار تأکید داشتند.

 

وی در ادامه شیوه‌های هدایتی آکادمیک را مورد ارزیابی قرار داد و مطرح کرد: یکی از روش‌‌های هدایت از طریق شخص رهبری است که این شخصیت والا کاریزما و محبوبیت ویژه‌ای داشته و دانشجویان به ایشان علاقه وافری داشتند.

 

جعفری هدایت از طریق انگیزش را از دیگر شیو‌ه‌های هدایتی برشمرد و تصریح کرد: کلاس‌های اخلاق ایشان مانند یک سنت 30 ساله فرصت اظهار نظر به دانشجو می‌داد.

 

مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق(ع) هدایت از طریق ارتباطات را از جمله روش‌های هدایتی خواند و ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی ارتباطات رسمی، گروهی و میان‌فردی گسترده‌ای با دانش‌آموختگان، مدیران و حتی دانشجویان داشتند.

 

وی عامل خلق اندیشه را بکارگیری اندیشه مدیریتی عنوان کرد و ابراز داشت: روش و شیوه آیت الله مهدوی کنی استعاره سازمان به مثابه رشد و تعالی است، یکی از استعاره‌ها نه در مبنای عمل و اقدام بلکه در محل رشد و تعالی به مثابه یک مدرسه است و سازمان نیز مکانی برای خلاقیت و نوآوری تلقی می‌شود.

 

جعفری رابطه بسیار خوب ایشان با دانش‌آموختگان و دانشجویان ار یادآورشد و اضافه کرد: رابطه دانشجویان با ایشان بستر تعلیم و تربیت را به خوبی تبیین می‌کرد و در حقیقت دانشگاه مکانی به عنوان رشد و تعالی قرار گرفت، فرهنگ سازمانی را ایشان در سال‌های سال با گذشت دورهای متمادی تلاش کردند که ایجاد و بازتولید شود، در واقع فرهنگ سازمانی با انتظارات، توقعات ویژه و مبانی انگیزشی خاص در دوره‌های مختلف خود را وقف می‌کند که ناشی از همین مورد است.

 

مدیرکل طرح و برنامه ریزی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان مطرح کرد: ایشان نوع خاصی از فرهنگ سازمانی ایجاد کردند که رشد پیدا کرد و اکنون نیز وجود دارد، یکی از موارد مهم ویژگی‌های مدیریتی ایشان باور عمیق به تجربه و کسوت در عین اعتماد به جوانان به خصوص در موارد اجرایی بود./815/پ202/ح

ارسال نظرات