۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۱۰۴۱
رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد:

اخلاق‌باوری و ایده‌محوری از ویژگی‌های برجسته مدیریتی آیت‌الله مهدوی کنی

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حضرت آیت الله مهدوی کنی با مدیریت، دانشگاهی را بنا کرده و حوزه علمیه‌ای را مدیریت کردند که بسیار ایده محور بود.
غلامرضا گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا گودرزی، رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) شامگاه پنج شنبه در نشست تبیین اندیشه‌های مدیریتی آیت‌الله مهدوی کنی در نمایشگاه کتاب تهران به راه‌‌های شناخت مدیریت اسلامی همچنین ویژگی‌های بارز شخصیتی آیت‌الله مهدوی کنی پرداخت و اظهار داشت: اگر بخواهیم به رویکرد مدیریتی آیت‌الله مهدوی کنی نگاهی داشته باشیم درمی‌یابیم که مدیریت وی در زمینه‌های مختلف برجسته بوده و این شخصیت گران‌قدر در حوزه مدیریت نقش خود را نحو احسن ایفا کردند.

 

وی به کتاب خاطرات وی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز مدیریتی این عالم گرانقدر اخلاق باور بودن وی بود که گرچه برخی مدیران در بزنگاه اخلاق را باور نداشتند ولی آیت‌الله مهدوی کنی در باطن و اساس اخلاق باور بودند، سبک مدیریتی ایشان به نحوی بود که اخلاق را با هیچ چیز عوض نمی‌کرد.

 

گودرزی به دیگر ویژگی‌های شاخص مدیریتی این شخصیت اشاره و خاطرنشان کرد: تقوا محوری نیز از جمله مواردی بود که وی به آن بسیار توجه داشتند و در عرصه‌های برنامه‌ریزی و سازماندهی همچنین نقش‌های مهمی که یک مدیر باید ایفا کند تقوا محور و نمونه بارز این ویژگی آن بودند.

 

رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) مدیریت آیت الله مهدوی کنی را جهادگونه دانست و تصریح کرد: یکی از نواقص مدیریتی سطحی‌نگری است ولی این عالم بزرگوار سعی می‌کردند عمقی‌نگر باشند همچنین ایشان در زمینه جامع‌نگری و مشورت‌پذیری نیز الگویی شاخص بودند.

 

وی در ادامه لزوم ایجاد رفتار در مدیریت اسلامی را وجود سعه صدر دانست و ایشان را دارای سعه صدر به معنای واقعی کلمه خواند.

 

گودرزی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کشور ما کمتر تداوم سنت را داشته است، یادآورشد: ایشان با مدیریت، دانشگاهی را بنا کرده و حوزه علمیه‌ای را مدیریت کردند که هم ایده محور بود و هم توانستند پیوند خوبی بین ارزش‌های دینی و علم ایجاد کنند.

 

رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: ایشان معتقد بودند مدیریت از جمله دانش‌هایی است که نوع ساخت و کاربرد آن مشکلات اجرایی را حل می‌کند و مبتنی بر تجارب بشر است که اگر این مسئله را به عنوان مبنا قرار دهیم می‌توان از دانش مدیریت به نحو احسن استفاده کنیم.

 

وی در پایان گفت: منابع اسلامی و به ویژه وحی و قرآن آموزه‌هایی دارد که اگر استخراج شوند الگوهای جدیدی در مدیریت ایجاد می‌شود که قابل ارائه هستند./815/پ202/ح

ارسال نظرات