۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۶۰۸۴۶
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

آل سعود شایستگی خادمی حرمین را ندارد/ ایران هیچ گاه به دنبال توسعه طلبی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ مولوی سلامی با اشاره به جنایات عربستان در داخل و خارج این کشور، گفت: عربستان که مسبب درگیری‌های مذهبی و فرقه‌ای در اسلام است، شایستگی خادمی حرمین را ندارد.
مولوي سلامي

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: درگیری بین دو کشور مسلمان هیچ توجیهی ندارد و نمی‌توان عذری را از عربستان پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: عامل مهمی که عربستان را برای حمله به یمن ترغیب کرد، ایران‌هراسی است؛ آنها به بهانه واهی توسعه طلبی ایران در منطقه به یمن حمله کردند در حالی که جمهوری اسلامی چنین هدفی را دنبال نمی‌کند.

مولوی سلامی اضافه کرد: افزون بر این، هم پیمانان آل سعود یعنی آمریکا و اسراییل نیز از این اقدام حمایت کردند آنان برای خود جشن بپا کرده‌اند که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند.

وی در خصوص نقش سازمان‌های حقوق بشری در جنگ اخیر، عنوان کرد: سازمان ملل و شورای امنیت، گویی برای اینکه جهان اسلام را چپاول و کفن‌دزدی کنند، سرمایه ما را بدزدند و اسلام را تضعیف کنند، به وجود آمده‌اند ما در طول تاریخ تأسیس آنها هیچ اقدام مثبتی که از مظلوم حمایت کند، از اینها ندیدیم آنان همیشه در کنار ظالم هستند در یمن نیز این رفتار را نشان دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر، گفت: این حکم قطعا پیامدهای منفی فراوانی برای دولت عربستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزادی بیان از نگاه قرآن که در واقع قانون اساسی اسلام است، پذیرفته شده است هر فرقه و هر مذهب در کشورهای اسلامی با رعایت کلی قوانین نظام حاکم بر کشورها می‌تواند آزادانه حق خود را مطالبه کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کس احساس می‌کند در کشوری به ظلم شده است، می‌تواند در چارچوب قوانین حتی از رسانه‌ها و منابر استفاده کند و اینگونه نیست که جزای چنین فردی اعدام باشد.

وی تصریح کرد: جالب است که آل سعود با انجام چنین جنایاتی خود را خادم حرمین نیز می‌پندارد گاهی کسی که شایستگی خادمی ندارد در ظاهر ممکن است برای حرمین کار هم بکند اما آیا سؤال اینجاست که آنها از این شایستگی برخوردار هستند یا خیر.

مولوی سلامی اظهار داشت: خادم حرمین کسی است که مسبب درگیری مذهبی و فرقه‌ای در اسلام نباشد و از منافع دشمنان اسلام محافظت نکند لذا عربستان شایستگی خادمی حرمین را ندارد.

وی بیان کرد: اعدام شیخ نمر زمینه نارضایتی در عربستان و سایر کشورهای اسلامی فراهم خواهد کرد./831/ت302/ج

ارسال نظرات