۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۶۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

آل سعود با اعدام شیخ نمر گامی بلند به سمت انحطاط و انهدام خود بر می دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر، گفت: آل سعود با اقدامات متحجرانه خود، به سمت انحطاط و انهدام رژیم خود گامی بلند برداشته و با این حاکمان و سیستم مدیریتی، روز به روز به نابودی خود نزدیک تر می شود.
حجت الاسلام قبادي

حجت الاسلام قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: شیخ نمر از علمای برجسته و روحانیان مبارز منطقه شرقیه عربستان است، اکثر شیعیان عربستان در منطقه شرقیه زندگی می کنند و این منطقه سرشار از منابع نفت و گاز است.


وی افزود: رژیم افراط گر و خشونت طلب سعودی هیچ گونه مدارایی با شیعیان نداشته و آن ها ازحقوق اساسی خود محروم هستند و در این کشور، شهروند درجه سه و چهار محسوب می شوند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطر نشان کرد: کشوری که شامل نجد و حجاز است، به نام خاندان تکفیری سعودی شهرت پیدا کرده، این در حالی است که نجد و حجاز جزو سرزمین های اسلامی و صاحب نام بوده و سابقه تاریخی درخشانی دارند، اما گویی آل سعود این سرزمین و منابع سرشار و غنی نفت و گاز آن را ملک شخصی خود کرده و نام کشور سعودی را بر آن نهاده اند و خود را مالک تمام منابع غنی این کشور و ناموس و آبروی مردم آن می دانند، هیچ رژیمی در جهان چنین ویژگی هایی را ندارد.


این مقام مسؤول ادامه داد: این رژیم به نام برقراری دموکراسی، در سوریه و عراق دخالت کرده و به دنبال رایزنی در مورد کشورهای لبنان و یمن است و به قول دبیر کل حزب الله هیچ گونه بهایی برای مردم قائل نیست، در این میان یک عالم دینی به نام شیخ نمر به رویکرد و دیدگاه آن ها اعتراض کرده و به سرکوب و کارکردهای نظام، فریاد نه سر می دهد، در مقابل، رژیم سعودی سخنان او را بر نمی تابند و او را زخمی و مجروح، روانه زندان می کنند و اخیرأ زمزمه اعدام او را نیز می شنویم.


حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: اگر پادشاه سعودی به این جنایت دست بزند، برگی دیگر به پرونده قطور جنایات خود خواهد افزود، عربستان، مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد و زیرساخت های این کشور را تخریب و به مرد و زن و شیعه و اهل سنت رحم نمی کند، از کشوری با چنین رویکرد و نگرشی بعید نیست که یک عالم دینی را صرفأ به دلیل اعتراض به رفتار خشونت آمیز دولت، اعدام کند.


وی با اشاره به رویکرد شیعیان جهان نسبت به حکم اعدام شیخ نمر، افزود: اگر این اعدام صورت بگیرد، به نظر می رسد که حجت بر مردم شرقی سعودی تمام شده و آغازی می شود برای انتفاضه مردم شرقی، در عربستان، مذاهب شیعه، مالکی و شافعی در استضعاف بوده و تنها مذهب رسمی این کشور حنبلی است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: آل سعود با این اقدام متحجرانه، به سمت انحطاط و انهدام رژیم خود گامی بلند برداشته و با این حاکمان و سیستم مدیریتی، روز به روز به نابودی خود نزدیک تر می شود و روزی خواهد رسید که همه ملت های منطقه علیه رژیم تکفیری سعودی قیام کرده و رویکردهای سعودی را از بین می برند.


وی خاطر نشان کرد: حکام جدید سعودی تعادل خویش را از دست داده اند و اگر ذره ای عقل و تدبیر در امور کشور بکار گیرند دست به اعدام شیخ نمر نخواهند زد، شاید تصور آن ها بر این است که وقتی با این همه جنایات در حق مردم یمن، دیگران نظاره گر بودند و قدرت هایی مثل آمریکا و اسرائیل به حمایت آن ها پرداختند، می توانند هر جنایت دیگری انجام دهند و بقیه سکوت خواهند کرد، اما مردم منطقه قضاوت درستی نسبت به سعودی ها خواهند داشت و جنایت کاری آن ها اثبات شده است.


حجت الاسلام قبادی در پایان گفت: امید است که همچون مردم یمن، شاهد قیام مردم سعودی، اردن، کویت و عمان علیه افکار تکفیری و متحجرانه سعودی باشیم و ان شاء الله طومار ظالمین جهان در هم پیچیده شود./967
/ت302/ح

ارسال نظرات