۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۰۰۱۳
استاد حوزه علمیه ایلام:

طلاب باید به مباحث اخلاقی و دینی اهتمام ویژه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ایلام، با اشاره به نقش معصومان(ع) در زندگی، گفت: طلاب باید با الگو گرفتن از اولیای خدا، آموزه های دینی و اخلاقی را در زندگی خود به کار برند.
کلاس اخلاق طلاب

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی غیاثی، استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام اظهار داشت: یکی از مهم‏ترین وظایف مسلمانان اطاعت و پیروی از رهبران الهی است.

 

حجت الاسلام غیاثی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که خداوند متعال در نظام هستی اجرا می کند امتحان و آزمایش است، خداوند به تناسب میزان موفقیت و کسب نمره قبولی، به انسانها پاداش می‌دهد، ائمه معصومان(ع) که جانشینان خداوند در زمین و هادیان انسان‌ها به سوی خدا هستند نیز همین امتحان را نسبت به یاران خویش ارائه می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: پیروی از امامان معصوم(ع) از آزمایش و امتحان جدا نیست و اطاعت از خدای متعال و پیروی اهل بیت(ع) لازمه دستیابی به سعادت است.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید و اهتمام طلاب به مباحث اخلاقی و دینی، خاطرنشان کرد: دین اسلام کاملترین دین الهی است و آموزه های دینی اسلام، رفتار و کیفیت زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر خود قرار می دهد و طلاب نیز باید آموزه های اخلاقی و  دینی را در زندگی خود به کار گیرند.


وی در پایان افزود: طلاب نیز با بهره گیری از آموزه های دینی و الگو قرار دادن زندگی و سیرت ائمه معصومان(ع) در تهذیب نفس، جدیت در تحصیل، اخلاق اسلامی خویش و شناخت نیازهای جامعه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانند چشم ها و گوش ها را  به خود و دین اسلام جلب کرده و مطالب را به خوبی انتقال دهند که این از اهمیت ویژه ای برخوردار است./967/پ203/ب4

ارسال نظرات