۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۹۸۷۴
روحانی شهید وصیت کرد؛

گوش به فرمان ولی فقیه باشید تا در روز قیامت با او محشور شوید

خبرگزاری رسا ـ در وصیت نامه روحانی شهید محمدحسن محمدی: می خوانیم: راهم را که در خط رهبری و دفاع از کیان اسلام و سرافرازی مسلمانان و مستضعفان است ادامه داده و همیشه در عمل و شعار، شیعه واقعی باشید؛ در جریان مسائل مملکت و جهان مستضعفین، گوش به فرمان امام و ولایت فقیه باشید تا در روز قیامت با او محشور شوید.
شهيد محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شهید محمد حسن محمدی در دوم دی ماه 1341 در روستای شورآباد از توابع شهرستان سنقر دیده به جهان گشود، او در خانواده ای مذهبی دوران کودکی و نوجوانی خود را سپری کرد و در سال 1360 پس از اخذ دیپلم، موفق به ورود به دانشگاه در رشته حقوق دانشگاه عالی قضایی قم شد.

وی در کنار تحصیلات، با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) به کسب علم، تهذیب نفس و فعالیت در حوزه می پرداخت و فعالیت های گسترده ای در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام داد.

زمانی که شهید محمدی مشغول فراگیری علوم دینی در مدرسه علمیه مشهد مقدس بود، بارها گروهک های مخالف نظام جمهوری اسلامی به وی پیشنهاد همکاری داده و درصدد جذب او بودند و حتی با مشاهده مقاومت شهید محمدی، به تهدید وی پرداختند، اما او حتی لحظه ای ترس به دل خود راه نداد و آن ها را نا امید کرد.

در سال 1362 به عنوان معاون عقیدتی سیاسی سپاه شروع به فعالیت کرد و شاگردان بسیاری تربیت کرد و با شروع جنگ تحمیلی، در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کرد.

شهید محمدی سرانجام در عملیات کربلای پنج، در تاریخ نهم بهمن ماه سال 1365 در منطقه شلمچه مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر مطهرش در زادگاهش در روستای شورآباد به خاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید روحانی محمد حسن محمدی

بنده خدا، محمد حسن محمدی به پدر و مادر و برادران و خواهران و همسر گرامیم

ابتدا شهادت می دهم که خدا یگانه و شریکی ندارد و شهادت می دهم که پیامبر اسلام محمد (ص) بنده و و رسول خداست و آخرین نبی اوست.

لا نبی من بعده و شهادت می دهم که ائمه معصومین اثنی عشر خلفای پیغمبرند، شهادت می دهم که قیامت حق است و تردیدی در آن نیست و همه ما بسوی او رجوع خواهیم کرد و ای خانواده عزیزم به شماها تک تک خدمتتان سلام عرض می کنم و به شما تبریک می گویم که به ندای امام خمینی، ذخیره خداوند در زمین، لبیک گفته و در نبرد با دشمنان انسانیت و اسلام مجاهده کردید و از عزیزان خود چشم پوشیدید، در راه اسلام ، لباس رزم بر تن کردید و اینک این حقیر چون هر لحظه احتمال وداع وجود دارد وصیت نامه خود را به خدمت شماها عرض می کنم.

مدت دو سال نماز قضا دارم و مدت یک ماه روزه قضای شهیدی برگردن من است و نیز به علت عدم دسترسی و در جبهه بودن 9 روز از روزه ماه مبارک رمضان را روزه نگرفتم.

اگر توانستید خود و گرنه برایم اجیر بگیرید و همچنین در میان کتاب هایم چند کتاب از سپاه وجود دارد، تمام نسخه های فارسی غیر از المیزان را به یکی از کتابخانه های سپاه دهید.

به برادرانم توصیه می کنم که پدر و مادرم را که در ایام پیری هستند خوب مواظبت و مراقبت کنند، اگر توانستید برایم طلب آمرزش کرده و قرآن بخوانید، راهم را که در خط رهبری و دفاع از کیان اسلام و سرافرازی مسلمین و مستضعفین است ادامه داده و همیشه در عمل و شعار، شیعه واقعی باشید.

نکاتی اخلاقی از شهید سرافراز محمد حسن محمدی

سعی کنید در تمام لحظات به یاد خدا باشید، نمازهایتان را در اول وقت ادا کنید، هیچ گاه دعاهایتان را با خدا قطع نکنید، قدر همدیگر را بدانید و احترام را به بزرگترها واجب دانسته و هر وقت قلبتان تنگ شد قرآن بخوانید، اخلاق نیک داشته و همیشه خوشرو و خوش رفتار باشید، در جریان مسائل مملکت و جهان مستضعفین، گوش به فرمان امام و ولایت فقیه باشید تا در روز قیامت با او محشور شوید./967/پ203/ف

ارسال نظرات